viernes, 28 de diciembre de 2012

Arcayana (Valdés) - La Paradiella

8 d'Avientu de 2012

Track: Arcayana (Valdés) - La Paradiella



Queríemos facer una rutina pa que la nuesa perrina, Kíla, que presento equí nel blogue oficialmente, jeje, tuviese nel so llibretu un montucu astur prestosu. Así que pa ello, al día siguiente teníemos que dir pa una fastera asturiana dafechu desconocía pa nós, como ye'l valle del ríu Esqueiru en Valdés.

El tema, yera que teníemos que tar pa la xinta en Xixón de nuevu y la perra paez que tenía poques ganes d'echase a durmir y ya yeren más de la una la mañana. Finalmente, algamamos a que se sobase y llueu pela mañana nun había quien la pusiese en danza, jeje.

Hai que dir pa la cama y Kíla dando guerra

Con too y con ello, pasaes les 9 y media de la mañana tamos plantaos nel pueblu valdesanu d'Arcayana. Atrás quedaron les babes de Kíla pol mieu de montar en coche, faciendo dende Xixón: el tramu d'autovía del Cantábricu hasta la salida de Somao, onde siguiremos pela N-632 hasta Samartín de Lluiña, pa tomar la As-222 hasta entrar nel conceyu de Valdés, pasando pelos pueblos de La Mafalla y Las Cruces enantes de llegar al nuesu puntu de salida.

La verdá ye que la carretera ye un dolor pa los que son de mariarse y una gociada pa los conductores afamaos, jeje. Aún así, a ritmín tranquilu, fuímos a esfrutar muncho del valle del ríu Esqueiru, que caltenía nesta dómina del añu, los collores de la seronda bien curiosos.

Puntu de salida n'Arcayana (274 ms)

El día nun ta pa munches floritures, asína qu'entainamos a dexar el coche, nuna antigua curva de la carretera y ponémos-y, pel momentu, l'arnés a Kíla llevándola atada, nun vaya ser qu'haya dalgún perru gafu. Nun ye asína, y lo únicu qu'algamamos nel nuesu paséu per Arcayana, ye qu'otru perru del pueblu amestásese a la ruta.

Pasiamos pel pueblu al traviés del Valle los Horros

Namái que salimos penriba'l guapu pueblu d'Arcayana, siguiendo'l valle los Horros, dámos-y la llibertá a Kíla, que correrá al llau del otru perrín peles pistes, ensín mayor esmolecimientu que pasalu bien. Pau y yo, tamién vamos a lo nuesu charrando, así que con echar un güeyu a la perrina dacuando, siguiremos avanzando pente mediu d'un monte madereru.

Siempre per pista ascenderemos hasta ver l'oxetivu al fondu

En dalgún puntín sedremos a ver, el nuesu oxetivu a lo lloñe, anque sabemos que tamos práuticamente nel tramu más duru, ya que llegáu a los altos de la xerra de Cougruzas, aparte de guapes vistes tendremos un caleyar más entreteníu.

Aportaremos a los altos de las Cougruzas con vistes a la mar

Asína sedrá y a los 575 ms, pondrémonos n'arba pente los conceyos de Cuideiru al norte y Valdés al sur, pa tener les vistes hacia la mar que tábemos naguando. Tamién hacia'l vistosu viaductu del Pintor Fierros sol ríu Cabu.

Namái quédanos siguir la llende pente Cuideiru y Valdés per pista con dellos recuestos

Como les vistes al sur, tan tapecíes per una ñubona, anque tienen que ser bien guapes con cotes más altes de Balmonte y Somiedu, siguimos pista alantre ensín mayores dificultaes, que travesar un colláu del qu'un grupu de caballos ye "amu y señor" y xubir al Bolao (634 ms), antecume de la Paradiella.

El caleyar faíse entreteníu coles vistes hacia'l cabu Bustu

La verdá ye que pasamos un ratín pelín malo, colos caballos ya que yeren gafos y el perrín qu'acompañábenos yera mui atrevíu y por ello, llevóse una coz que siempre quedarános na memoria a Pau y a mi.Menos mal, que'l perru, aparte del sustu, nun tenía nada, anque por si acasu, tuviemos mirándolo bien y dímos-y una chuchería de les de Kíla, pa que se tranquilizase un pocu.


Una semeya enantes d'encumar la Paradiella

Polo demás, siguiremos alantre cola pista, viendo a cada pasu, más cerquina, les casetes, antenes y demás hestories que tien nel so cumal, el Picu La Paradiella, pel que xube tamién el camín de Santiagu, hasta los sos 720 ms d'altor, sol nivel del mar, el cual ta bien cerquino a pocu más de 3km en llinea reuta.

Semeyes de cume nel Picu La Paradiella (720 ms)

Magar de la llucha incansable con Kíla, p'apaecer los 3 na semeya, de picar dalgo tamién los 3 pa recuperar fuercies y de mirar la cantidá de trastos qu'hai nel monte (hasta 5 fierros a mou de buzón o dalgo pol estilu), colamos d'ellí, que ya llevábemos casi dos hores de ruta.

Baxamos al llau de la Pena'l Gallu empobinándonos al valle d'Argumosín

Baxaremos per pista hacia la Pena'l Gallu en direición sur y pasamos pocu dempúes de siguir les envueltes de la pista, pa baxar per un cortafueos hasta'l colláu de Brañabona, anque lo suelto de la tierra del cortafueos pudiera compensase con rápidu pela pista.

Siguimos n'envueltes per delles pistes cola guapa vista d'Argumosu

Nel intre, tendremos varies opciones, como xubir per un senderu que va penriba la Pena Sombreiru, pero por nun dar más males baxaes a la perrina, preferimos garrar una pista que faldiará pel norte esta pena y quedarános unes guapes vistes del valle d'Argumosín y de la casona y praos d'Argumosu.

El tramu final fadrámoslo travesando dellos pueblos valdesanos

Ensín más, siguiremos esta guapa pista alantre hacia'l oriente, baxo un sele orbayu, que fai que prefiera recoyer a Kíla na mochila, aparte de por vela dalgo cansada. Llueu, camudaremos el sen hacia'l sur empobinándonos hacia'l Pueblu.

Esti sedrá'l primer de los pueblos d'un tramu, nel que pasaremos per Vil.larín y Oucinera, pa dir baxando altor hasta cruciar el ríu Argumosín y tener que xubir un pelin de desnivel pela carretera hasta'l apartaderu onde teníemos allugáu'l coche n'Arcayana.

Finaremos la ruta travesando'l ríu Argumosín y aportando per carretera a Arcayana

En resume, primer ruta completa d'esti Setter Inglés, que ye Kíla, na qu'anduvo 9,2 kms en 3 hores y cuartu y superó un desnivel acumuláu de 575 ms pa conocer esta parte del conceyu de Valdés y xubir La Paradiella.

Dicir, que ye una mañanera perguapa y que como puntu final a ella, sedría perfeuta una bona fartura en dalgún pueblu del camín de vuelta, pero nós teníemos xinta familiar y nun pudo ser, jeje. Si dalguien sabe un bon sitiu que lu diga.

Ta la próxima...

Camudando'l Camín descansando nel sofá

 Primer ruta per tierres valdesanes faciendo'l:Picu La Paradiella (720 ms) monte prestosu astur y vértice xeodésicu de Valdés

Ver progresos en: Retos montañeros

6 comentarios:

  1. Habrá que abrir una sección canina en el grupo de montaña con derecho a escoger itinerario.

    Urte Berri on.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Joer si Kíla, tuviese qu'escoyer una ruta sería la de los dinosaurios que vien de güesos que roñar, jajaja

      Eliminar
  2. Guapa ruta Berto, nosotros la hicimos una sola vez hace ya unos años subiendo como vosotros y volver por el mismo camino.

    No estuvo mal el estreno pa Kila, que si la noche anterior nun se quería dormir, seguro que después de la ruta no tendría ningún problema en conciliar el sueñu.

    Un saludo

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Llueu durmió como una bendita, jeje.

      La perrina va ganando puxu nesto de la montaña, pocu a pocu será una montañera de primera.

      Un abrazu Monchu

      Eliminar
  3. La ruta parez muy prestosa. Pero la colcha, eso yá ye tremendo.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. La manta ye la bomba... calentina, calentina pa los pigazos siesteros, jeje

      Eliminar