jueves, 12 de abril de 2012

Cuañana (Quirós) - Picu Barriscal

10 de Marzu de 2012

Track: Cuañana (Quirós) - Picu Barriscal



De nuevu, una ruta más que yera del añu pasáu o quiciás una especie d'amiestu raru, ya que del añu pasáu quedara'l Picu Grúa del macizu de Sobia, puesta por Diego y Simón quería facer el Barriscal del mesmu macizu.

La xuntanza de picos nuna mesma ruta, vímosla demasiáu potente cola ñeve qu'inda podríamos alcontrar enriba, asína que'l Grúa quedó pa otru añu col Barzanalgas, otru restante de la ruta a La Pena Sobia y La Siel.la.

Como siempre vamos partir de Xixón, garrar la AS-I o minera, hasta topános en Mieres del Camín cola A-66 que nos dexaría en la Pola de L.lena. Ellí desayunamos perbien y vamos xuntanos cola hermana de Pangua, Marina, qu'atrévese a venir de monte con nós, al igual qu'unos cuantos collacios más, Andresín, Miguel y Esteban.


Semeya de grupu nel pueblu de Cuañana (610 ms)

Llueu de l'alcuentru y almuerzu, garramos la As-230 que nos fadrá xubir a la Col.la la Cobertoria dempués de pasar pelos pueblos l.lenizos de Palaciós, Piedracea y Armá. Equí, entramos nel conceyu de Quirós y siguiremos per esta carretera hasta Santa Marina, pasando por Chanuces y Murias, pa llueu nel crucie de Santa Marina tirar a la mandrecha hasta que na capital, Bárzana, tomamos una carreterina que n'ascensu diba dexanos nel pueblu de Cuañana.

Agora sí, pasaes les 10 de la mañana por unos minutos, vamos salir de Cuañana pol Barreo y nel Recuestu, meterémonos equivocádamente hacia la mandrecha, conociendo los restos d'El Palacio, anque nun paga la pena velos, asína que garrar el camín de la esquierda hacia la puente col regueru de Cuañana, ye lo afayaizu.


Salimos de Cuañana cruciando'l regueru Cuañana

Lo que si paga la pena ver, observar y esfrutar ye'l camín empedráu que vamos alcontrar nes veres del regueru. Que pasada caleyar per un camín tan bien conserváu. Eso sí, güeyu nos llugares más húmedos, que les piedres tan nidies y resbariar ye bien cenciellu.

La primer parte del camín, xubirá n'altor a la manzorga del regueru yendo dalgo separtáu d'él pel Cabacheiru, pa dempués tornar a dir bien averáu al regueru, al travíes d'una foz más estrecha hasta aportar a la fuente'l regueru Oscuru, onde garramos el camín de la mandrecha, ya que'l de la manzorga tira regueru Carrocéu enriba.


Un placer de senderu empredráu

Nós siguiremos pel de Cuañana y nun ascensu ensín descansu, siguiremos ganando altor, hasta pasar a un camín ya sin empedráu, pero non ermu de guapura, que poquín a pocu fadrános pasar pel llau de dalguna cabaña hasta aportar a una portiella de madera.

La verdá, que como siempre, llevar xente nuevo col grupu, fai qu'aparte de tar al paisaxe, teas a falar cola xente y siendo un bon grupu, lleva a caleyar ensín date cuenta casi del cansanciu, pasando a falar primeru con ún, llueu con otru.. ye d'agradecer y más con xente mozo.


Siguimos xubiendo pel guapu senderu

Magar del crucie de portiella, vamos escaecer el camín más ampliu y al fin diremos entrando en dellos mayaos, que travesaos per siendes estreches van facenos ascender ampliándose les vistes al valle del Cuañana que caleyamos, asína como al cordal de L'Aramo.

Dende equí podremos tamién, ver la mortera de Cuañana o lo que ye lo mesmu los terrenos comunales de pastu del pueblu, que tan a la mandrecha del regueru de Cuañana, sigún vamos xubiendo.


Finamos el prestosu camín aportando a dellos mayaos en Navéu

Dende estos pequeños mayaos de Navéu, vamos siguir avanzando pente ellos, col envís d'aproximanos a una foz que tenemos enfrente nuesa. Esta pequeña foz sedrá la que nos dea pasu a la parte cimera d'esta fastera sur del macizu de Sobia.

Pero primeru, vamos facer una pequeña curva hacia la mandrecha hasta ganar el mayáu de la Revellada, onde aparte de descansar un pocu y ver la so cabaña, vamos empatar col camín que vien de la braña La Felguera empobinándose a la nuesa naguada foz.


La Revellada (1205 ms)

De la Revellada ya garraremos un senderu que pembaxo d'una viesca de faya y paralelu a la paré de la peña, dirá faciéndonos aportar a la foz pa xubir al travíes de fayes y peñes en curties envueltes.

Guapísimu tramu, que nos va dexar nun colláu encumáu per una cruz, onde al fin tendremos na tiesta'l final d'un ascensu llarguísimu y sin descansu, hasta los 1400 ms del colláu, onde sedremos recibíos pelos primeros mantinos de ñeve.


Xubimos per una foz hacia les l.lagunes de Canchongo

Hasta esti puntu, llevamos de ruta 2 hores esáutes y magar d'un guapísimu caleyar que llevamos nes nueses pates, vamos tener tamién l'agasayu del descansu nel ascensu, dando conocencia a les l.lagunes de Canchongo nuna preciosa mayada.


Guapísimu mayáu con l.lagunes naturales y remocicaes pal ganáu

Agora vamos pasar de les l.lagunes a un de les brañes más guapes que nunca pisé, ye la braña de Cuañana, como ya dixe a dos hores del propiu pueblu. Ta allugada nuna planicie ablucante, arrodiada y protexía pelos milenta pequeños cumales que formen esti macizu de Sobia.



El llugar más prestosu de la ruta: La Braña de Cuañana (1445 ms)

Les cabañes inda caltiénense, na so mayoría, en perbon estáu y a nengún de nós diba importanos ser propietariu de dalguna, ya que'l llugar respira tranquilidá. Casi nun pescancio un sitiu onde pasar un finde con collacios más prestosu, con parrilles, durmir de vivac,... una pasada.

La verdá ye que tuvo que ser una braña perimportante, contando inclusu con capiya, poro los paisanos de Cuañana debíen de pasar bonos meses na propia braña, curiando'l ganáu. Casi con pena tuviemos que siguir alantre, jeje.


Ascendemos dexando la guapa braña a lo baxo

Y así lo ficimos, travesándola entera y xubiendo per una pequeña canal, que poquín a pocu diba amosándonos lo grande d'esta braña y tamién la pista que la xune cola vega de Duernas, per onde tenemos pensáu baxar del nuesu oxetivu, el Picu Barriscal.


Aportamos a un colláu onde acolumbramos milenta cumales (1518 ms)

D'esta canal, ascendemos hasta un colláu de 1518 ms y equí tendremos la oportunidá d'acolumbrar una montonera cumes, ensín dexanos dalgo claro cuala ye la que tamos buscando, pero sí na direición na que va tar.

Dempués de dalguna dulda, prefiero baxar hacia un valle y bordiar dellos pequeños cumales pola mandrecha, hasta aportar a la faldera norte del Barriscal, la cual dafechu con ñeve, vamos dir xubiendo poquín a pocu.


Caleyamos per un valle hasta que ganamos la faldera del Barriscal

Defechu, nun cuntaba con tanta ñeve o al menes con una pala tan perfeuta de ñeve, qu'inclusu en dalgún pasín pedía los crampones p'avanzar con mayor tranquilidá. Aún así, entre toos fuimos faciendo una buelga curiosa y dempués de munches envueltes na pala, aportamos a lo que paecía l'arista cimera del picu.


Vamos garrándo-y puxu a la llarga ascensión

Nun foi asína, pero al menos ganamos unes grandioses vistes hacia Somiedu y Teberga y la fastera norte del macizu de Sobia col Picu La Siel.la, el cual amosonos esa forma que-y da nome tan guapa.

Tamién, foi un alliviu aportar a la parte alta pa Marina, que nun lo pasó demasiáu bien, nes pindies falderes del Barriscal cola ñeve duro. Ye normal, ya que nunca nun tuviera de monte con ñeve y tuvo bien pendiente de so, Pangua, asína como Simón y Pau, que fueron cerquina d'ella animando.


La Siel.la y Pena Sobia déxense agüeyar

Enriba, ya pudimos caleyar relaxáu peles calves que díbemos alcontrando y con pocu más que baxar y xubir a dalgún colláu o una llomba a mou d'antecume, dimos preste a los 1772 ms del Picu Barriscal, con otra ablucante visión... el macizu de Penaubina.


Caberos pasos hacia'l cumal con calves de ñeve

Coles 4 hores de ruta rondando, tamos tol mundiu nesti picu de vistes increyibles. La verdá ye que nun esperábemos tanto d'esti Barriscal y la sensación de ruta pa l'alcordanza diba espoxigando a cada tramu de ruta que llevábemos nes pates.


Cumal del Picu Barriscal (1772 ms) col macizu de Penaubina

Como podéis comprobar, en nengún momentu, refiérome a esti picu como Saleras, como pon nos mapes del IGN, que como non, son un putu desastre a la hora de respetar o interesase pola toponimia.

A la baxada alcontrámonos con dos paisanos mayorinos de Vil.lamarcel y dempués d'entruganos d'au veníemos, dixéronmos que'l Picu nomábase Barriscal y que las Saleras taben muncho más allá, cercanes al pueblu de Parmu en Teberga. Asína que ya lu sabéis, el picu col vértice xeodésicu ye'l Barriscal.



Grandes vistes: Ubina y Somiedu

Casi nun tuviemos nin diez minutinos nel cumal, ya que tiraba un airín que dexaba xeláu, poro dempués de les decenes de semeyes de les vistes y de la xente, fuimos al alcuentru d'un requexu onde poder xintar a refuxu.


Baxamos a guetar un requexu pa xintar

Baxaremos pola amplia pala noreste del picu hasta alcontrar el llugar perfectu pa quitános tola fame que teníemos que yera abondo a les dos y media de la tarde. Casi media hora, tuvimos picando y tomando'l sol tranquilamente... el día merecíalo.


Asoleyando demientres picamos dalgo pa recuperar fuercies

Magar del descansu, va tocar siguir alantre cola baxada. Pa ello, vamos intentar averanos a una vallina que vese nidiu como meyor opción pa descender hasta la Vega las Duernas, onde tenemos intención de garrar la pista formigonada hasta Vil.lamarcel.


Siguimos descendiendo pente la ñeve

Primeru, baxamos per un canalizu cola ñeve dalgo pestosa y de continuu, vamos bordiar pela manzorga un pequeñu cumal, que con tola so rodiada, va ponenos al pasu de ganar esa vallina que veíemos dende riba, la Vallina L'Agua.


Garraremos más abaxo la guapa vallina L'Agua

Llueu d'esti tarrén más caóticu, ya pela vallina vamos dir perfectamente empobinaos hasta la Vega Las Duernas, asína que baxaremos relaxáu, con dalgún ratín de recreu baxando en culuski les cuestes más pindies.


Aportamos a la guapísima vega Duernas (1460 ms)

Con 5 hores y media de ruta, tamos na Vega Las Duernas, onde tendremos una nueva ayalga pa la vista, les cumes de Penaubina: Pena Ruea, Tapinón, Siegalabá, Fariñentu, Picos del Fontán, ... y tol oriente astur, hasta onde la vista algama ver nos Picos d'Europa.


Les vistes del oriente d'Asturies y sobretou del macizu Penaubina son una pasada

Agora sí, dempués de tal visión, vamos tiranos embaxo pela pista formigonada cola mayor de les tranquilidaes. Poro, camudaremos les conversaciones montunes, por otres más caseres... demientres facemos kilómetros de baxada pasando pol Pandu, la mortera de Vil.lamarcel, ... y al altor de la Fuente la Prida, vamos garrar un camín de tierra que sal a la mandrecha, pa evitar más desgaste col formigón.


Garramos la pista hacia Vil.lamarcel con tranquilidá

Dicir qu'a pesar de lo pesáu de la pista, el paisaxe hacia Ubina caltiense durante tol descensu poro faise muncho meyor de lo esperáu, sobretou dempués de les primeres envueltes, les cuales son perpindies y faen retener muncho de pates.


Guapísimu paisaxe'l que tamos conociendo

Como ya dixe, na fuente La Prida dexamos la pista pa garrar l'atayu qu'al traviés del Campizu diba dexános al llau de Vil.lamarcel. Sospechósamente como la xente mozo diba un bon trechu per delantre nuesa, nun foron avisaos del cambeu d'intenciones y comiéronse dalgún kilómetru más qu'otru de pista... pequeña novatada, jeje.


Dexamos la pista formigonada de Vil.lamarcel per un atayu a la mandrecha

Dempués d'esperar un pelín por ellos, jeje, entramos en Vil.lamarcel pol barriu La Cuesta y namái tocar el pueblu, desviámonos a la manzorga per otru camín travesando'l barriu de Palacios primeru y dempués el de Santrocaya.


Aportamos a Vil.lamarcel pa garrar una pista a la manzorga

Namái dexar les caberes cases de Santrocaya, alcontrámonos colos paisanos que tan bon llabor toponímicu diéronmos y tamién foron a danos conseyu, sobre que camín garrar pa tornar hasta Cuañana. Una pena, que Charly y Simón tiraren alantre pel más evidente, el de la manzorga y non pola drecha, que yera'l que decíen les homes de Vil.lamarcel.

El casu ye qu'esti camín equivocáu fízonos xubir a un altu, con vistes bien prestoses del Picu Gurrión, el cordal de Caranga, la collá Aciera y el cordal de Tene. Dempués, va tocános baxar pegaos a una pequeña llaguna y a partir d'aquí'l tema complicarase un pelín.


Xubimos a un altu col Gurrión, Caranga y Tene a la vista

Y ye que ya nos avisaren los vecinos de Vil.lamarcel de que'l camín na viesca de la Zarrionda taba tomáu, poro costónos un pelín algamar la sienda correuta en varies ocasiones. Anque finalmente, fuimos a alcontrar el camín correutu, unos pel mediu d'unos praos y otros pela propia viesca, hasta xuntános nel Cabacheiru col camín d'entamu de ruta.


Enllazamos con dalgo dificultá col camín empredráu d'aniciu hasta Cuañana

Con pocu más, aportamos de nuevu a Cuañana con un tastu a ruta guapísima poles vistes, pol ascensu dende Cuañana, pol cumal fechu y a pesar del enguedeyu final nel camín pente Vil.lamarcel y Cuañana, pola mesma baxada.

Finalmente, la ruta llevónos 7 hores y 40 minutinos nes que percorrimos una distancia de 17,15 kms y superamos un desnivel acumuláu de 1400 ms pa da-y preste al Picu Barriscal de Quirós.


Camudando'l Camín cola Pena Ruea detrás


Nesti guapísimu día ficimos el Picu Barriscal (1772 ms): monte prestosu astur y vértice xeodésicu de Quirós
Ver progresos en: Retos montañeros

8 comentarios:

  1. Que fotos más guapas, esta sierra apenas la tengo pisada y la única vez que la hice fue hace muchos años comiendome toda la pista desde Villamarcel, para ir y para volver.... erán otros tiempos, habrá que volver por recorridos alternativos como el vuestro de subida que me parece muy interesante. Saludos.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Bufff, la pista pa baxala faise mediu bien, pa xubir tien que ser un pelín coñazu. Ficimos bien en facelo nesta direición.

      Solo pueu recomendate la xubida dende Cuañana.. vaya sienda empedrada más guapa.

      Un abrazu

      Eliminar
  2. Hola Berto, guapa ruta nos presentas, mira que ascendí veces al Barriscal, y ninguna desde esa vertiente, lo tengo pendiente y con tu entrada, me apetece aun más conocerla ya, habrá que buscarle un hueco.
    El día y las fotos estupendos.
    Un saludo amigo

    ResponderEliminar
  3. Gracies Monchu, la ruta queda mui completina faciéndolo así y les vistes increyibles.

    Un saludu

    ResponderEliminar
  4. Guenas....!!! Excelente itinerario........!!! Me has dado solución a un rompecabezas que tenía en mente a la hora de hacer esta ruta proximamente. Tenía planeado hacerla al revés (saliendo de Villamarcel y bajar por Cuañana), pero me aborrecía ese ultimo tramo de ascenso (al final de ruta) entre ambos pueblos y..........ahora lo haré como vosotros. Guapas fotos y .........con tanta y tan buena compañía y esas preciosas cumbres que se ven a lo largo del recorrido, seguro que no hubo momento para el tedio.

    Un cordial saludo.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Preciosa la ruta Le Professeur... ya verás. El percorríu ye una maravilla, así que de xuru, que quedas bien agusto faciéndola como nosotros.

      Un abrazu

      Eliminar
  5. Acuerdome yo de guaje, cuado subia per esi guapu camin empedrau. Parbaba a beber en el Pividal, ibamos en la mula con unas vacas...

    ResponderEliminar