miércoles, 11 de enero de 2017

Figares (Morcín)

19 de Xunetu y 30 d'Ochobre de 2016

Otru par de visitines más a la recién remocicada escuela de Figares, anque nel intre taben por finar los trabayos de reequimamientu, anguaño esiten dellos croquis bien actualizaos, qu'amuesen la calidá de la escuela de la que tamos falando.

Víes a tope de cuerda de 70 m ya incluso dalgunes más que nin con cuerda de 80, asína que munchu güeyu col llargor de la cuerda y pensar bien, como facer el descuelgue si vos metéis en víes de 45 m como hai dalguna.

Haritz pegándose cola ablucante caliza de Figares

No personal, ambos díes tuviemos descubriendo la tremenda calidá de les víes de la derecha l'abrigu cabres, onde salen dende 6a+ a 6b+ nes primeres de la mandrecha y siempre toes raspiando los 35 m y con una calidá insuperable.

Esta escuela tien tola pinta de convertise nun clásicu y de pasu valdrá pa relaxar un pocu'l xentíu que móntase nes paredes d'Otura. Entre otres cuantes, fíceme con Iban pal Monsacru y terminaron en Figares (6b+), La Perreta (6b+) o la Guapa (6b) y dellos 6a+ mui asemeyaes a les anteriores ya que con tantos metros cuesta dixebrar los graos.

Marie perdida nun mar de caliza y Kíla a la solombra que facía calor

Puntu aparte, tien l'actuación de Marie nuna mañana d'Ochobre, cuando amosóme como se tien el grau ganáu y escálase metros, metros con total confianza, algamando Nunca están cuando se les necesita (7a) a vista o Lluvia Tranquila (6b+) de 45 m tamién a vista.

Ablucante lo d'esta rapaza...

Figares
 
Croquis modificaos por mi de la escuela d'escalada de Figares, por mor de la Asociación de Escaladores Astur Vertical. Gracies y col so permisu.
 


------------------------------------------------------------------------------ 

29 d'Abril y 13 de Mayu de 2016

Mes y mediu dempués de la última visita a Figares, esta vegada si que vamos tener la suerte de poder trepar nesti ablucante paré. Si dalguien nun sabe onde ta, tan sólo tien de mirar de la que va en coche pa Otura por exemplu, enfrente de la cantera.

El problema ye que pa llegar hai que dar más vueltes hasta'l pueblu de Figares, pero polo demás, nun ye un accesu mui llargo nin muncho menos y paga muncho la pena esguilar equí, poro esta vegada sí que dibemos probar les víes recién equipaes.

Conociendo pali pali esta preciosa parede morciniega
Como ya dixe, casi toles víes tan reequipaes y dalguna nueva que nun sal nos croquis de la guía d'Escalada en Asturias, que ye la única en la que tenemos croquis d'esta escuela, anque hai que dicir que mui allá nun anda, en cuanto a les víes pintaes nel croquis.

El primer día, apaecimos per ellí los dos Bertos y Richar y nun entamé con bon pie que se diga nesta escuela comiendome con patatines un supuestu 6a, Fuego en las entrañas, que bien me paeció más de 6a, pero bono, tendré que volver probala, porque nun se si llargura de la vía o que pasóme factura y nin siquiera anduve cerca d'enchufala.

Nun quise volver a probala y llueu esguilamos n'otres 4 víes más curties que tan sólo vienen dos nos croquis y que rondarán toes el 6a, mediu grau arriba o abaxo. La roca ye superior y manca de pocu sobada que ta... poro güeyu al volar si nun queremos encender como una cerilla jeje.


Enchufando un de los 6b+ xemelos que salen de la cueva

Al día siguiente, diba con ganes de quitar el mal tastu del llarguísimu 6a que quedara nel tinteru, pero cuando llegamos Richar y yo, vimos una chorrera d'agua nos pasos claves, asína que tuve que quedar pa prau.

Dicir, que nel croquis pon como qu'hai 3 llargos, pero nun lo tengo mui claru, pudieren ser dos, xubiendo un pelín el grau de la vía hasta'l 6b. Al non poder facela, fuimos al primer 6a que probara va un par d'años con spits ferruñosos y esta vegada si que fué un placer trepar pelos 32 m de vía aproximadamente... una pasada.

Richar apretando fino en Figares

Llueu, siguimos coles víes que tienen salida na cueva, apretando de coyones pa enchufar dos guapísimos 6b+, anque al ser un pocu espuesta la entrada de la manzorga ficimos una variante dende la vía de la mandrecha (hai chapa pa ello), dexando la entrada bloquera pa otru día.

Agora nun me doi cuenta, pero a la manzorga de la cueva, puede qu'haya una vía más que nun reseñé nos croquis... la verdá ye que tengo que facer más visites y dir poniendo los graos que me van paeciendo ya que ta pelín precariu'l croquis.

Lo dicho... imprescindible esta escuela... va dar muncho xuego.

------------------------------------------------------------------------------ 

11 de Marzu de 2016

Averámonos a la primavera y les tardes medren día a día y les ganes d'esguilar medren al empar. Nun mos aguantamos y anque lleva lloviendo dende cuantayá n'Asturies garramos los trastos Alberto y yo, anque seya pa dar un paséu.

Comentando que l'iviernu nun quier colar con estos collacios

Dellos meses atrás entérome que taben reequipando Figares, asína que decidimos facé-y una visita y da-y otra oportunidá a esta escuela. Aportamos al pueblu y les ñubes qu'amenacen, quítanos les ganes de llevar siquiera la mochila por si tuviéremos dalguna vía seca.

Paré de Figares y al frente Cueva Cabrera

Facemos el camín hasta'l seutor, alcontrándolo con barru enforma y dedicámonos una media horina a inspeccionar vía tres vía con la guía, pudiendo comprobar a pié de vía, qu'al menos toles víes pembaxo del 7a tan ya reequipaes.

Kíla a puntu de ser devoráu pel mostruu la cueva

Con una sorrisa na boca y un paséin más, colamos d'ellí, esperando que'l tiempu ameyore pa tornar colos trastos y dir tastiando vía tres vía, ya que los graos y el tipu d'escalada nesta escuela son bien afayaizos.

Como siempre dar mil gracies a los equipadores... tornamos con munches ganes.

------------------------------------------------------------------------------ 

21 d'Agostu de 2014

Segunda entrega d'a la gueta de les escueles escaecíes entamada cuantayá col paséu nes cueves d'El Portalgo. D'aquella, simplemente fuéramos dar un paseín y vimos que'l tema taba complicáu pa esguilar daqué y tampoco teníemos nin siquiera croquis.

Esta vegada, siguiendo una guía d'escalada espublizada va menos de 2 años, fuimos a conocer de tarde la escuela nomada como Figares, baxo'l Picu Figares y col mesmu nome que'l pueblu morciniegu.

P'aportar hasta la escuela, tenemos que dir hasta Santolaya Morcín, onde podemos xubir a la Collá pel propiu pueblu o yendo hasta'l desvíu enantes de la Ponte, casi na foz de Morcín. Una vegada qu'aportemos a la Collá, tenemos un tercer desvíu hacia'l pueblu de Figares hasta'l cual averámonos p'aparcar.

Na base del monte Frechura vemos la Cueva Cabrera penriba la foz de Morcín

Con tolos trastos, saldremos penriba'l pueblu per una pista que lleva hacia unes antenes nel picu Figares y onde unos praos, entamaremos a baxar al llau d'unes muries hasta una especie de canal que nos corta'l pasu. 

Baxaremos hasta la parte baxa de la canal onde la travesamos y ellí, tendremos el paré que cae dende'l Picu Figares, el cual namái velu namora pola bona pinta que tien la caliza y les guapes víes que paez tener.

Digo paez tener, porque tar equipaes tan, pero l'estáu de conservación d'estes dexa muncho que desear y muncho más si tamos anunciándola nuna guía, lo cual ye un error dafechu, ya qu'una cosa ye que tenga unes mínimes víes en mal estáu y otra ye que la escuela tea defechu en mal estáu.

Paré ablucante nel picu Figares... pero l'equipamientu ta en mui mal estáu

Revisamos más menos una a una y metíme nun 6a+ nel que fui alcontrándome dende dos parabolts en bon estáu con chapa en bon estáu, a paraboltos ferruñosos, dos spits siguíos ferruñosos y con mui mala pinta... hasta facer 30 ms de vía y ver que siguía a un segundu llargu.

A mi drecha, tenía una vía recién equipada de la que nun ví reunión intermedia nin agüeyaba'l descuelgue final y delantre mía, tenía una reunión que metía mieu enforma. Dos parabolts en bon estáu, con chapes ferruñoses de les que colgaba una argoya con tres mosquetones a cual más podre... horror.

Demientres pienso que facer, llega un collaciu d'Alberto, Chus que venía esguilar con nós un ratín. Asina qu'écho-y valor, pongo un cabu d'anclaxe a la reunión y paso la cuerda pelos tres mosquetones podres (malo será que fallen los tres) y descuélgome p'abaxo lo más aina posible mientres recueyo toles cintes.

Colamos d'equí a escape jeje... ensín un ta llueu mui claro

Una vegada que toi embaxo, presentámonos Chus y yo que nun mos conocíemos, echamos unes rises y los tres xuntos revisamos la escuela de primer a última vía, decidiendo que nun paga la pena xugásela en denguna otra vía... meyor tomar una cerveza en Santolaya.

Hai que dicir que sí tuviese en condiciones, la escuela sería increyible. Sacante la cantera d'enfrente, les vistes hacia la Foz de Morcín son guapes y la caliza tien un tastu perbono, siendo víes llargues y tumbaes en munchos casos.

Esperemos, que nun quede nel escaezu más de lo que ta y que dalguien anímese a reequipala, porque diría encantáu a probar toles víes posibles y como siempre, si entérome qu'hai bote común pa un reequipamientu... aportaríemos ensin duldalo. 

2 comentarios:

  1. Gracias por la info. Me gustaría saber cual es la guía donde sale esta escuela o, si fuera posible, saber al menos la graduación de las vías reequipadas. Si quieres por privado.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. La guía ye Escalada en Asturias de Esáu Puente y por lo que pude mirar, toles víes pembaxo del 7a o que nun fuesen un tercer llargu o así, tan reequipaes.

      Por casualidá, mañana de tarde diré per ellí a trepar... y nun ratín mándote per priváu un pocu d'info

      Eliminar