miércoles, 17 de mayo de 2017

La Pesanca (Piloña) - Foz del Infiernu - Foz de los Cubilones - La Becerrera - Foz de Moñacos

2 d'Abril de 2017

Track: La Pesanca (Piloña) - Foz Infiernu - Foz de los Cubilones - La Becerrera - Foz de Moñacos


Hai díes y son munchos, qu'escoyemos les rutes non por facer un cumal en cuestión, sinon por conocer un posible camín que nos tien de llevar a la base d'esi cumal. Otres vegaes, anque seyan les menos, vamos a conocer pasos y accidentes xeográficos de la nuesa Asturies y de les más ablucantes son les foces. 

Una foz ye un pasu pente peñes nes que davezu pasa una riega y na fastera del ríu Infiernu, tenémosles de tolos collores, poro, preparar una rutina pa conocer les siendes qu'intenten travesales yera dalgo que tenía na tiesta dende cuantayá.

Salimos dende La Pesanca (415 m)

P'aportar al nuesu puntu de salida, en La Pesanca, saldremos de Xixón pela minera pa xuntanos a la A-8 saliéndonos pela N-634 hasta la capital de Piloña, L'Infiestu. Llueu garraremos la PI-4 que percorrerá a la vera'l ríu Espinaréu, los pueblos d'Espinaréu, Riquimáu y Rifabar enantes d'aportar al aparcaderu de la Pesanca, onde xuntámonos tol grupu.

El camín, nun tien pérdida denguna, ya que d'aniciu caleyaremos pela pista a la vera'l ríu Infiernu, que dirá nun lleve ascensu, conociendo poces, saltos d'agua y trespasando les pontes que llévenmos d'un llau al otru del ríu en delles ocasiones.

Caleyamos tola pista a la vera'l ríu Infiernu

Llugares nomaos nel nuesu andar, será'l Muñizón y el crucie hacia Degoes, pa dempués pasar la foz del Infiernu trespasando les pontes del Mercaín, Tarrentosa y el Patín, siendo nel de Coberas, onde tendremos el nuesu puntu de desvíu del camín principal.

Nel intre, acabaremos el tramu tranquilu y metémonos dafechu en llugar d'aventura, saliendo a la mandrecha per un claru senderín que tien d'empobinase hacia'l colláu Los Porros, pero nós una vegada que salvamos l'altor más xabaz de la riega los Cubilones, fadremos una envuelta a la manzorga pa dir faldiando hasta la entrada de la Foz de los Cubilones.

Faciendo sienda hacia la Foz de los Cubilones

Como siempre que vamos de monte, restolamos peles redes info de los llugares que queremos conocer y d'esta foz sabemos que ye transitable pero con poca agua. Meterémonos con ganes de diversión y sorprende'l bon senderu qu'entra hacia la so boca.

Llueu vemos qu'a la entrada de la foz, esti senderu desvíase d'ella pel llau esquierdu y probáblemente avance llibrando la peña los Duernos hacia la mayada Corvera y a posteriori hacia la Felguerina. Nós, adentrámonos nos Cubilones y diremos llibrando pali pali tolos pequeños pasos que diremos alcontrando.

Saliendo de los Cubilones magar de divertinos a lo grande

Nun pudiera dicir, cuantes vegaes cruciamos la riega, cuando trepes tuviemos que facer, pero con un grupu tan numerosu como yeremos, pasar ensin mayores problemes tolos miembros, diz a les clares que nun yera mui difícil.

Eso sí, la belleza d'estos llugares xunto cola gayola d'andar pegando saltos con posibilidá de moyase nun requexu de lo más xabaz, casi fízonos que'l restu de la ruta quedara en segundu planu. Poro, colamos de los Cubilones cola sensación de facese curtia, pero aina abandonamos esos pensamientos ya que'l siguiente tramu pela fastera del Fasgueal ye perguapa tamién.

Avanzaremos per senderos hacia la xerra Trallán

Lo normal, ye que la xente namái que sale de los Cubilones, vaya dirixéndose hacia Brañanueva, penmediu la viesca que queda ente la riega los Cubilones y otra vallina que baxa dende la Felguerina. Pero nós, queríemos siguir pegaos a los Cubilones hasta topános cola entrada de la xabaz Foz del Molín.

Asína lo ficimos, primeru a la manzorga la riega y llueu pasarémonos a la mandrecha onde diremos alcontrando siempre una sienda afayaiza pa dir avanzando. En dalgunos puntos, ésta ye mui clara y paez que toma camín hacia dalgún pasu pela xerra Trallán, probablemente la sienda Colines.

Dando vista a la intransitable foz del Molín

Güei nun yera'l casu, y pa cuando ya esfrutamos suficiente de llugares bellísimos de los Cubilones y alcontrámonos con Trallán de frente, tocó descender dellos metros hasta la boquera de la Foz del Molín, la cual amúesase intransitable, al menos nesta dómina del añu.

Hai que dicir que la idega yera intentalo, pero a la mesma entrada un marabayu de poces, saltes y munchísima vexetación da la sensación de tener qu'afrontala pel mesmu calce. Ensin, molestanos muncho y contentu por conocela, metémonos nuna pindia ascensión pela viesca que xube pegada a la Peña La Becerrera.

Meterémonos un entepechu hacia Brañanueva

Nun hai un senderu claru en tola ascensión, pero la viesca va dir regalándonos un duru paséu pero preciosu, con fayes de gran valir, hasta salir a la parte alta, onde alcontraremos un camín desbrozáu d'apocayá, que como ya dixe, tien de venir dende la Foz de los Cubilones.

Una vegada que nos topamos nel camín, vemos como sal una clara sienda hacia la Peña La Becerrera, la cual tomamos como puntu d'ascensión d'esta ruta. Hai vegaes, que nun fai nin falta xubir montes, pero ya que taba ellí fuimos a por ella.

Desviámonos hacia l'ascensu y crestéu de la Peña Becerrera

Amás, una vegada qu'aportamos per esa sienda a l'arista, alcontrarémonos con dos posibilidaes: descender un pelín pela fastera contraria y faldiar o afrontar un guapu crestéu con dellos trepes y dalgún pasín aéreu, superando caún de los crestones hasta a aportar al puntu más alto de 1244 m.

Cumal de la Becerrera (1244 m)

Tanto los que crestiamos, como los que faldiaron hasta xubir al puntu más altu pela cabera forcadina, prestónos enforma facer esta peña que dábanos vista, a los montes de la redolada que bien conocemos d'otres rutes como la Ordaliega y la Frayada.

Baxaremos a Brañanueva a descansar enantes de siguir camín

Coles mesmes, toca baxar y póngome a restolar un descensu direutu, alcontrándolo casi dende la mesma cume. De primeres, paez mui vertical pero con un par d'envueltes, taremos en dimposición de garrar una vira que va depositanos nel suelu nun tris y ensín mayores dificultaes, qu'afitar dalguna man de sofitu.

Aportaremos con pocu más a Brañanueva, onde ya teníemos a dellos miembros del grupu xintando y xuntámonos toos a descansar un bon ratu, enantes d'encomencipiar de nuevu a caleyar, pero bona pista, hacia la Felguerina onde alcuéntrase un refuxu que ya nos gustaría tener a tolos grupos de monte d'Asturies.

Facemos el pindiu descensu hacia la Foz de Moñacos

Nin siquiera vamos facer por averános hasta ellí, ya que nun escoyimos la baxada pel monte Corvera, poro tiramos de la collada anterior hacia la mandrecha, col envís de dir conocer la nomada Foz de Moñacos.

La baxada, anque pindia, facémosla perentreteníos, acolumbrando cada requexu de la fastera de Moñacos, arrodiada por crestones que nos son familiares, como la Peñe Crespa, el Cuetón de les Travieses, el Mayáu y la propia Frayada.

Siguiremos pista abaxo pela viescona de Corvera

Pa cuando nos damos cuenta, tamos entrando y casi saliendo de la Foz de Moñacos, que tengo que dicir que ye realmente guapa y pudiera dar fin a una grandiosa xornada pa senderistes. Poder xintar el bocata, con agua na entrada la foz y nun llugar tan enmediu de la nada, faise casi imprescindible.

El por qué de completar una bona ruta senderista, ya incluso BTTera, ye polo guapu del fayéu de Corvera, el cual fadrános bien agradable'l caminar per una llarga pero guapísima pista, na que sólo podremos poner los güeyos nes milenta fayes que nos arrodien y poner la oreya escuchando los ruíos del agua munchos metros más baxo del ríu L'Infiernu.

Pararemos con calma a ver los requexos más guapos del ríu Infiernu

Baxaremos entos cola calma, sacando semeyes a tolo que nos presta, hasta de nuevu topanos col Puente Los Cubilones onde la nuesa riega que tanto tiempu nos acompañó, va marcanos qu'a partir d'equí el camín sedrá conocíu y llargu hasta la Pesanca.

A la fín, dempués de 7 hores y cuartu de prestosa ruta, aportaremos al aparcaderu con 16,5 km de percorríu y unos 1500 m de desnivel acumuláu aproximáu, pa poder tomar unes botellines de sidre al solín, cosa que casi nun vimos en tol día... nunca ye tarde dicen.

La próxima más...

6 comentarios:

  1. La sidra la ganasteis bien. Me ha encantado la Foz!!!.Saludos

    ResponderEliminar
  2. Tengo munchos pequeños rincones que seguir conociendo nesa zona... Da muncho xuego, jeje. Saludos

    ResponderEliminar
  3. Guapu percorriu Berto. Pónesme los dientes llargos, porque la foz los Cubilones téngola ensin facer. Ye una fastera muy prestosa por onde tengo caleyao asgaya, pero fáltame eso. El camín que garrasteis al dexar la pista y que llueu dexásteis tamién ye, n´efeutu el del colláu los Porros y sigue dempues al colláu Mediu. Ye un camín muy guapu que va pel mediu la biesca. Nun se si conoces el que baxa directu dende el colláu Mediu a la Pesanca. Muy guapu tamién. Un poco tomáu ya. Ye otra forma de arrimar a los Cubilones ensin pisar pista. Y otru más, si nun quies cruciar Moñacos, el que baxa desde La Felguerina por la biesca a embaxo Los Cubilones. Otru bien guapu. ¿Que se yo?, si esa fastera ye una maraviella, ja ,ja.
    Un saludu

    ResponderEliminar
  4. Tengo munchos de los montes fechos, pero siempre arimábame dende Casu. La próxima per equí, Foz de los Maserones... supongo que garrará parte del que dices que vien dende la Pesanca y llueu cruciar Trallán y como verás... tengo ganes de meteme na Foz del Molín... así qu'habrá que probar dende riba jeje.

    ResponderEliminar
  5. Me gustaría saber de que página ha sacado los mapas de las rutas, gracias

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Pues ye un mapa disponible pal gps Garmin... Topoasturias1.3 me paez que ye. La captura del mapa ta fecha dende'l Mapsource de Garmin.

      Pues descargalu de la páxina web de Pilpil GPS https://sites.google.com/site/pilpilmaps/pilpilmaps

      Eliminar