miércoles, 8 de marzo de 2017

Felechosa (Ayer) - Cueves - Pena Melera - Foces del Pino

21 de Xineru de 2017

Track: Felechosa (Ayer) - Cuevas - Pena Melera - Foces del Pino



Ruta del GM Xuan de la Borrina na que xuntámonos ún de los númberos más baxos de los últimos tiempos: Haritz, Benjamín, Kíla y yo. Menos mal, qu'animóse un collacia, Montse, a acompañanos nesti día d'iviernu astur: murniu, húmedu y con un finu orbayu.

El puntu de salida, Felechosa y el conceyu d'Ayer, el cual ta siendo un clásicu d'esta temporada. Como siempre, p'aportar a Felechosa dende Xixón garramos l'autovía minera hasta Mieres del Camín onde garramos la autovía A66 saliéndonos na salida de Morea, pa percorrer la As 112, pasando polos siguientes pueblos: Morea, L'Escuyu, Los Estrul.lones y Cabanaquinta onde garraremos la AS-253 pasando per L.levinco, Entepenes, Col.lanzo, Yanos, La Pola Vieya, el Pino y a la fín Felechosa. 

Partimos de Felechosa (669 m)

Almorzaremos mirando pa la ventana, ya que paez querer ponese más en serio a orbayar y cola calma llevantámonos de la mesa y tiramos hasta la mesma ermita onde saliéramos al picu Retriñón un par de meses atrás.

Esta vegada vamos salir pel camín hacia'l pueblu de Cuevas, pasiando per cómoda pista per Los Castril.lones o la Panda Mamedián pa baxar hacia la piscifactoría y siguir siempre penriba'l ríu Braña hasta Cueves onde cruciarémoslu, na puente la Muñeca, xunto a la carretera pa pasar al otru llau del valle.

Facemos cómodu camín pente Felechosa y el pueblu de Cuevas

Magar d'esti paséu de 3 km aproximáu, vamos entamar cola parte guapa de la ruta, metiéndonos per un senderu no que nómase como la Val.lina Melera y siempre ascendiendo pente los parés de la escuela d'escalada de Cueves y la riega Melera.

Ascendemos pegaos a la escuela d'escalada de Cuevas

El camín ye agradecíu y anque pindiu, va faciendo les envueltes xustes pa dir ganándo-y desnivel al val.le. El día, al empar, diba intentando dexar de tar tan repunante y podíemos quitar la capucha de xemes en cuando, pa llevantar la vista y mirar pa los parés d'esta escuela que tan bona pinta tien y que tovía nun fui a tastiar.

Entreteníos, siguimos xubiendo,  hasta dir dexando abaxo la escuela, alcontrándonos colos primeros restos de ñeve del día. Vamos per una viesca guapísima per tol val.le Melera y como non, la ñeve ensin trespasar el sol con tanta fuercia, aguanta enforma.

Pisamos ñeve de camín hacia'l Mayéu Melera

Tien pinta de tener bon senderu ya inclusu camín tol tiempu, pero nós con tanta ñeve amontonada, a tramos perdemos un pocu'l camín, metiéndonos una vegada per una riega y otres pelos mesmos praos del Mayéu Melera.

Ganaremos altor y el día paez que nos quier dar un respiru, abriendo un pelín y dexándonos ver l'ablucante Picu Torres y tamién al reciente encumáu Retriñón. Siguiremos a lo nuesu y dempués de peganos de más cola ñeve pente una pequeña viesca d'ablanos, pasáu el colláu Gal.los, averámonos al paré de la Pena Melera, per onde avanzaremos más cómodos hacia la col.la Cabera.

Con vistes al Retriñon y al picu Torres vamos ascendiendo hasta'l guapu col.lás Pandos

Nel intre, el día paez abrir y la Pena Pandu y la Pena Reonda, sorpréndenmos ensin dubia cola vista del día. Personalmente, la cara sur de la Pena Pandu paez un auténticu desafíu alpinísticu y sumáu al cielu azul y l'amiestu monocromáticu de peña y ñeve, déxanos namoraos d'esta pequeña collada.

A los 1475 m d'altor y dempués de casi tres hores de brega pente orbayu y ñeve, el sol dános la posibilidá d'ascender el nuesu oxetivu que nun ye otru que la Pena Melera. Meterémonos a ella, per tarrén herbosu, terraciando ensin mayores dificultaes hasta un claru canalizu.

La Pena Melera nun lo pon cenciellu teniendo un tarrén amestáu

Metíos nel canalizu, ya tiramos Kíla y yo a abrir camín pente la ñeve y les llambries per tarrén más pindio de lo que paecía nun entamu, pero sin mayores problemes aportamos a la curtia arista cimera, la cual dexaba un pequeñu crestéu con un pasín aéreu, como sorpresa final, hasta los 1544 m del cumal de Pena Melera.

Cumal de la Pena Melera (1544 m)

Dellos minutinos nel cumal, con un vientón molestu y fríu, mándanos baxar a altores más abellugaos, poro desfacemos el camín, con curiáu nos tramos más delicaos y aína tariemos de nuevu na col.lá Cabera, primera de les collaes de Pandos.

Anque la vista tírase hacia'l Pandu, hermosu cumal que tanto nos llamó l'atención, les ñubes prietes que tapecen la Pena Reonda y los pies moyaos de Montse y míos, por escaecer les polaines, anímen a baxar hacia cotes onde la ñeve desapaeza y podamos sentanos cómodamente a xintar.

Caleyamos per ñeve fondo col envís de descender hacia cotes más seques

Asina lo fadremos y trespasamos los siguiente collaines de Pandos y Palacios, pa baxar apriesa hacia´l mayéu Cuadrezu primeru y llueu al conxuntu de cabañes del Pedrosu, onde nun alcontramos acomodu y siguimos descendiendo hasta'l Pedrosín onde topamos tarrén secu y podemos sentanos con tranquilidá a tastiar el bocadiellu que mercáremos hores enantes en Felechosa.

Descensu cómodu hacia les Foces del Pino

Quince minutinos de recréu y entainamos pa les Foces del Pino que bien conocemos de l'ascensión a la Pena Reonda, pudiendo tomar un senderu colgáu que bien contaben nel blogue Pasu a Pasu, pero ya tamos en modu cerveza ON... así que peles foces p'abaxo, que veníen bien cargáu el ríu Pino y pagaba la pena.

Descendemos hacia'l Pino peles Foces

Ensin munches hestories percorremos les foces, sacamos les semeyes y esfrutamos d'un día que ta tornándose en bono y hasta con ciertu calorín vamos caleyando pela pista que baxa hacia'l pueblu del Pino, desviándonos nel molín de Pión hacia Felechosa.

Esti caberu tramu fadrémoslu pero un senderu claramente remociáu pa xunir los pueblos nun agradable paséu y ensín garrar en tola ruta nin un gramu d'asfaltu lo cual siempre ye d'agradecer nestes rutes circulares que pasen per pueblos.

Garramos un guapín camín dende'l Pino a Felechosa


A la fín, otra pequeña fastera d'esti guapu conceyu d'Ayer que conocemos. Conceyu, que ya podía escaecer un pelín a los esquiadores y mirar pol turismu activu montañeru, de BTT..., ya que paez que'l del gadañu aportó nos meses non ivernales y nun ties casi nin pa tomar un café pela mañana.

En resume, ruta bien prestosa que durante casi 6 hores llevónos a percorrer 14 km y superar un desnivel de 1300 m, nun día nel que tuviemos de too: orbayu, vientu, fríu, sol, ñeve y hasta calorín y cerveza nuna terraza... siempre hai que salir al monte.

Camudando'l Camín n'Ayer

2 comentarios: