domingo, 1 de enero de 2017

Sotres (Cabrales) - Peñe Castil - Tortorios - Moñas

13 de Xunu de 2010 y 22 d'Ochobre de 2016

Track: Sotres (Cabrales) - Peñe Castil - Tortorios - Moñas



Esta ruta yera, quiciás, la de mayor dificultá de les que propusimos esti añu pal grupu. La pena fué que nun mos xuntaramos namái que tres persones, más los nuesos collacios vascos. Yera una prueba de la ganancia de nivel, durante too un añu ensín parar de dir de monte.

Aparte de caleyar cada día más y tar más en forma, tamién esti añu deprendimos (dalgunos al menos) a salir siempre, ya qu'arriba nun se pue aldovinar a les clares, que tiempu vamos alcontrar. Asína, qu'apesar del mal tiempu reinante, dirixímonos Simón y yo, al alcuentro n'Arenas d'un desayunu y de Fernan, Juanan y Pangua.

La ruta en coche ye la davezu, Xixón-Posada pola autovía del Cantábricu, pa garrar direición l'Altu H.ortigueru y d'ehí ya en Cabrales, pasar pelos pueblos de Canales, Carreña, Po y Arenas, pa dempués del desayunu de turnu, meternos nosotros y tolos trastos a la furgo de Fernan, y pa Sotres.


Na Curvona en Sotres, entamu de la ruta en 2010 y 2016

Enantes de llegar al pueblu, como pa tantes otres rutes, aparcamos na curvona d'esquierdes y dempués de preparanos pal orbayu, entamamos a caleyar hacia los Ivernales del Texu pa esta vegada, empobinános hacia Las Vegas de Sotres, que práuticamente nun soportaben más augua, ya que'l riu Duh.e diba hasta enriba, faciendo más verdes y más guapes estes vegues inda.

Hasta equí la ruta ye práuticamente llana, poro pa calecer pates vien perbien, ya qu'a partir de Las Vegas, garraremos la canal de la riega Cambureru la cual va ponenos les pulsaciones a bon ritmu. Enantes de las Vegas, son destacables les parés de Fresnidiellu a la nuesa mandrecha, onde hai delles víes d'escalada mui importantes n'Asturies, anque pocu pudimos ver d'elles, nesta primer visita a Castil.


Hacia las Vegas de Sotres pasando per Fresnidiellu (semeya de 2016)

Con un sentir estrañu, ya que dibemos dándonos cuenta que'l tiempu nun mos diba dar tregua, vamos xubiendo poquín a pocu pola canal de Cambureru, dexando a la nuesa manzorga la mayada'l Fresnedal. De xemes en cuando, acolumbrábemos les parés de los Cuetos de Castil, y con ello dábemonos cuenta de que ganábemos altor rápidamente.


Tomando un respiru pingando en 2010 y con meyores vistes nel 2016


Con tan solu un par de paráes pa picar dalgo y tomar bébora, pa nun deshidratar, ya qu'anque nun pegaba Llorenzu la humedá yera pergrande, fuimos averándonos al final de la canal, ganando-y tarrén, pegaos al paré'l Carbonal, al neveru Cambureru.

Mil metros de desnivel quedaben atrás dende Las Vegas hasta'l tan añoráu colláu Cambureru. Toa una canal de la Riega Cambureru, perllarga, qu'empobinábamos na canal del Fresnedal, que pegaba coles parés de Carbonal y a la fin dexábamos nel colláu de Cambureru debaxu mesmu del Cabezu Los Tortorios.


Cabezu Los Tortorios y Cabeza Las Moñas nel colláu Cambureru

Ya tábemos a unos 2056 ms d'altor y por delantre tocaba garrar puxu pa l'ascensión al oxetivu de güei: La Peñe Castil de 2447 ms. Poro, yeren menos de 400 ms los que mos faltaben por xubir, y quicías foi l'únicu momentu'l día nel que yeremos positivos sobre la posibilidá d'agüeyar un mínimu de paisaxe que diese xacíu a tanto desgaste físicu.


Demientres la xubida a Castil, l'altor diba abriendo la borrina

Metrín a metru, y pasu a pasu'l rellume del sol, facía quitar capes de ropa, y espoxigar l'ánimu a la mesma vegada que dexábanos ver la preciosa cume de Castil. Tou ello, fízonos ganar ésta, práuticamente esnalando y ensín alendar.


En Peñe Castil a 2447 ms con Picu y sin Picu


Peñe Castil, el meyor mirador del Picu, ya yera nuesu, pero nun diba danos el tiempu nengún requexu valoratible qu'amosara tolo que nos arrodiaba. Dalgún ventanu pasaba como una filera de diapositives, dándonos semeya del grupu d'Albos-Areneras, Neverón d'Urriellu, y la tiesta del Picu Urriellu, hasta que.... zarráronse les ñubes de nuevu, y ya nun hubo más pase de modelos.

Asína quedámonos, como'l que ta nun striptease, y anque digas "quítatelo too", nun te faen casu y acábase, o pior inda, como cuando tas trabayando hores con dalguna moza, nuna nueche de folixa y dempués de picar más que na mina, marches pa casa caliente como un fornu, jajaja. En fin, paez ser que na montaña tamién te dexen a medies, jeje.


Acolumbrando ensín ver lo que nel 2016 si tuviemos la suerte de ver


Escaecíu esto, yeren 4 hores d'ascensión, tocaba xintar dalgo que mos ficiese recuperar fuercies, ya que teníemos dalgún retu aún más por facer. Ensín demasiada fame, más que de chocolate y dalguna barrina, dexamos el bocata pa más tarde y baxamos al colláu Cambureru p'alcontranos cola borrina, collacia de viaxe nel día de güei.

Camentamos les posibilidaes pa da-y preste al siguiente h.itu del camín, y dempués d'arrodiar un pelín tiramos de frente hasta ganar los 2149 ms del Cabezu Los Tortorios, otru monte, otru borrón a los 2000's de Cabrales.


Nel cumal del Cabezu Los Tortorios (2149 ms)

Sinceramente, los tracks esistentes, nun s'aventuraben perende y fuimos viendo'l percal sigún dibemos avanzando, y anque'l tarrén nun tenía dificultá, si que yera abondo quebrapates y ya veníemos dalgo maduros.


Simón que nun taba pasando'l meyor de sos díes montañeros

Los Tortorios fueron dando pasu, a bien de cimes, como'l Coteron de 1983 ms, y tamién d'antecimes como les 3 que tuvimos que sofrir hasta dar cola que queríemos facer, La Cabeza Las Moñas de 2076 ms.


Na Cabeza Las Moñas (2076 ms)

Nesti cumal, ya sí que rendímonos a la fame. 6 hores y media de ruta y les 15:30 d'hora, yeren superiores al fríu, mal tiempu, moyadura,... ya inda quedaba tola baxada. Había que parar a xintar, sí o sí.

D'equí, ya teníemos per delantre, un descensu llargu enforma, que nos facía pasar pela Vega Las Moñas, como descansu y garrar la parte inicial de la Canal de la Becerrera, pa siguir baxando altor polos Conchinos de Marracéu hacía la Llomba'l Marracéu.


Baxando a la Vega las Moñas


Al fin, vemos nesta llomba parte'l fin del descensu. A tiru piedra teníemos La Terenosa y magar d'ella'l Colláu de Pandebano. Equí podemos al fin, caleyar con pasu grande y cansáu, pola pista, ya fecha tantes vegaes, pa xubir a la Vega Urriellu o xubir a Peña Maín, ... Yera ya tou conocíu, y les pisaes fuerónnos dexando dempués de pasar pola Robre, y el colláu Cuaceya, enriba de los Ivernales del Texu. Que ganes de velos teníemos!!!, yeren significáu d'una xera bien fecha, a pesar de les poques ayalgues que nos ufreció nel so cumplimientu.


Pandébano y los Ivernales del Texu de vuelta


Finábemos una ruta de 9 hores y cuartu y 18 kms nel que lo más importante foron los 1940 ms de desnivel acumuláu que teníemos nes pates. Tou ello, ensín vistes, ensín paisaxes, y aún así camiento que toos y caún, tomámonos la clara de refrescu en Arenas, contentos de la ruta esfrutada y brindando por munches más que de xuru caerán.


Fernan y el picu dende Castil (añu 1996), tenía que ponela, jaja
Beti aurrera


Nesta ruta ficimos 3 dosmiles de Cabrales y ún de los picos del club 111 de Picos: Peñe Castil (2447 ms) y los dos miles: Cabezu Los Tortorios (2149 ms) y Cabeza Las Moñas (2056 ms).Ver progresos en: Retos montañeros

7 comentarios:

  1. Gran recorrido para subir al Castil. Lastima el tiempo.

    ResponderEliminar
  2. Si me hubieras dicho que iba de stripteases me habría bajado los pantalones. Que diferencia de días.

    ResponderEliminar
  3. Gracies Jonatan. Tuvo perbien, pena de vistes.

    Fernan, ye que les semeyes de los 80-90 que mandes son la hostia. Esos pantalonzucos de atleta pal monte son la hostia. Como se vuelvan poner de moda, vaya tela, jaja

    ResponderEliminar
  4. Os mando un saludo para todo el grupo de montaña "Xuan de la Borrina" de parte de los mellizos.Pronto estaremos en otra salida por la montaña.Tito

    ResponderEliminar
  5. Norabona Tito. Mellizos... casi na. A ver si tenemos a los nuevos hermanos Pou, jeje

    Un abrazu fuerte

    ResponderEliminar
  6. Guapa, guapa ruta! Nosotros cuando llegamos al Colláu Cambureru vimos la luz...qué larga si hizo la canal. Pena de vistas que perdisteis...pero todo no se puede pedir.
    Saludos!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Nun tenía ganes d'escribir otra entrada y metí cuatru semeyes d'esti añu jeje. Amás la ruta del 2010 fuera más potente ya interesante

      Eliminar