martes, 19 de septiembre de 2023

Cuetu La Corona (Cabrales)

7, 8 y 9 de Setiembre de 2023

El Cuetu La Corona, que non "cerro", ye aparte d'un monte bien guapu cabraliegu, una potente escuela d'escalada que si tuviera nel centru d'Asturies sería de les más visitaes, pero como siempre digo, nel Oriente d'Asturies, hai más roca qu'escaladores deportivos, poro la realidá, ye qu'anque vayas un finde o un puente, siempre vas tener el seutor práuticamente sólu pa ti y los tos collacios.

Nos últimos años, gracies al trabayu de Lito, Miguel Menchaca y Rafa Escandón, la escuela fue creciendo en forma, amosándose nel espoxigue de víes dende los croquis d'antaño, a los que tenéis baxo los primeros pasos de Fistro de Diedro (6b), algamando la escuela les 60 víes aprosimádamente. 

 
El xefe siempre presenta na escalada cabraliega

Mi primer visita, perdiéndonos nel paséu hasta'l seutor fuera pel 2016 y la siguiente vegada, fuera con Andrea y Anna, en 2021, nun finde nel que ficimos delles visites a escueles cabraliegues. N'aquellos años, ficiéramos el duro 6b, más bien 6b+ de Fistro de Diedros, una vía imprescindible, acompañada nesti pañu de roca, por otres víes con perbona pinta (Tu seré (7a+) y Requiem (6c+)).

Aparte de la vía de "calentar", pudimos probar Réquiem, un duru y físicu 6c+, que nun fuimos a encadenar daquella nin Anna nin yo, que la probamos gracies a que la tenía montada Alvarín. La verdá ye que tábemos nun estáu de forma pelín floxu nesi tiempu, sumáu a que siempre cuéstame muncho garrar puxu en seutores que nun tengo pilláu'l puntu, asína que dimos un pegue namás y cola llegada del sol, decidimos colar del seutor a pasar la tarde polas Cábadas.

Esfrutando de Fistro de Diedro, rutón increyible de 6b

 La siguiente visita, ya fuera en Xunetu d'esti añu, averándome hasta'l seutor con Alvarín, pa conocer dos nuevos seutores en cara norte, equipaos reciéntemente, lo que da a esta escuela munches más posibilidaes pa esguilar en branu y pasar el día ensin esmolecese por cocer al sol. Esi día, entramos a los nuevos seutores pel seutor Romano y perdimos bastante tiempu hasta alcontralos tanto la Cueva como la Canal del Castro.

 
Andrea y Anna probando delles víes nel paré cimeru de la Corona

Pa cuando llegamos, echamos un vistazu a la vía que más llamónos l'atención: Las Témporas, un supuestu 7a, que lleva siendo la comedia ente tolos collacios. Aquel día, Alvarín nun fue a sacar los pasos nel primer pegue, probándola yo y dándo-y el métodu pa que llueu la pudiese encadenar, metíéndo-y otru pegue yo tamién, pero pringando nel pasu en cuestión.

 
Alvarín dando dellos pegues a víes nos nuevos seutores cara norte

Les rises ya entamaron na nuesa última visita nel puente del día d'Asturies, con Dani, Becky y Anna, que la volvimos a probar nes tardes cuando entraba'l sol al principal. El primer día, fuimos Dani, Becky y yo, nun pudiendo encadenala nengún de nosotros, pero disfrutándola con muncha risa, pa sacar los pasos.

Al día siguiente, volvimos con les tres con Anna, dando un peguín caún, pudiendo llevásela Becky al primer pegue del día, terceru en total ente los dos díes, diciendo que-y paecía 7b, cosa que tenemos toos más menos claro, tamién Anna dempués de probala y sacar los pasos con munchu esfuerzu tamién.

 
Becky y Dani apretando duro en Halftree

Dani ya desesperado, dempués de montala l'últimu día decidió nun dar más pegues quedando pa otra visita y yo volví a cayer nun dinámicu d'esquierdes dexándola con una cayida. Esi día, desmontárala Anna y decidimos que ya tuviera bien, baxando a peganos un bañu al Cares, por mor de los más de 30 graos que tábemos teniendo estos díes.

Fon y Becky dando pegazos nel Cuetu La Corona

Al marxe d'esta vía, tol equipu completáu por Nati y Fon y Ani y Rubén, fuimos xubiendo de mañana, aprovechando les hores de solombra, pa poder probar pela mió parte la Manivela (7a) que llevábase Anna a vista, faciéndola yo al segundu pegue, por pifiar el bloque, teniendo que dar ese segundu, que mermóme un pelín de cara a los pegues de tarde en Las Témporas, aún así, ta claro qu'hai un grau de diferencia ente ambes víes.

 
La compañera siempre atenta pa dar mimos

El sábadu, fuera l'últimu día que xubiéramos a trepar pela mió parte, pudiendo probar Tu Seré (7a+) perguapa vía de regletéu y resis, que montara Rubén nun pegue fanáticu al corte. Demientres, Anna daba un pegue increyible a otra vía nueva, La Santina (7a+) que pringara nel últimu pasu a reunión, nun pudiendo encadenala hasta'l día siguiente, al metese a probar tamién Tu Seré y entrar el sol nesa parte del paré.

 
Finde perfeutu per Cabrales cola comodidá del aparcaderu n'Asiegu

Coles yemes al corte y ciertu cansanciu, dempués d'escalar dende'l martes al sábadu de siguíu, pude terminar el día, encadenando sufrídamente Tu Seré al tercer pegue, lloñe de lo que debería ser, nel puntu de forma nel que debería tar, pero al menos si que tuve la fuerza mental, de meter un tercer pegue polo muncho que me prestaba la vía.

 
La baxada del Cuetu La Corona siempre con grandes vistes

Como siempre, el puentu fue un placer xuntándonos munchos collacios pel Oriente, trepando entre rises, los almuerzos mañaneros furgoneteros, les cenes nel aparcaderu del mirador d'Asiegu y los munchos y bonos pegues intensos de la xente, nes víes comentaes u otres que nun probé y que se llevaron Dani, Becky y Fon (Halftree (7b+)) y Oro Olímpico (7b), que ficiera Dani nun pegue soleyeru y desmontara con encadene Fon, pa finar el día del sábadu.

La verdá ye qu'esti finde, valíome pa garra-y gustu a esta escuela, quedándome la espinina de nun tar más descansáu pa prebar más víes, pero ye que venía d'apretar fuerte per Morcín y diba un pocu a pasar el puente tranquilu más qu'a meteme en grandes xardinos a los qu'esperemos entrar en prósimes visites.

-----------------------------------------------------------------------------------

23 de Xunu de 2016

Tamos ya en plenu branu, teniendo ya un bon ritmu d'escadala, faciendo sesiones pente los 4 y 5 díes, con dalguna selmana lloca qu'esguilo hasta 6. Por un llau, tamos con muncha confianza, pero por otru andamos más cansaos que la hostia, entre monte, carreres y trepar.

Esta vegada nun tengo nin mui claru, por qué toi de vacaciones un 23 de Xunu, pero bono, equí tamos y paez ser que tan sólo daben bon tiempu pal oriente, asina que Richar y yo, afamiáos de conocer nueves escueles fuimos hasta'l Cuetu La Corona en Cabrales.

Xubiendo a la Corona dende Carreña

Ya lo pensáramos el día que xubimos a Pó y supongo que la tiesta llevónos ensin danos cuenta. Plantámonos en Carreña, más bien tarde y entamamos la llarguísima ascensión al Cuetu La Corona, del que podemos dicir que vien nos llibros, pero que l'accesu ta más bien enrevesosu.

Poro, con una pateada importante y pocu cenciella de siguir, aportaremos al paré onde tan un par de foriatos, que deben tar pensando, manda coyones xubir hasta equí, p'alcontrar tan poques víes que se puedan trepar.

Probando la parte de la mandrecha de La Corona

Y digo poques víes trepables, porque de primeres tiramos a la mandrecha faciendo unos cuartinos mui guapos y perbien equipaos, una pena nun hubiese otres cuatru o cincu, ya que sería un seutor d'iniciación xenial.

Llueu tiramos a un 6c, con entrada a vía per chorreres y una salida a placa durina, durina... que saquela dos vegaes colgando pero que finalmente nun pude enchufar. A vegaes... faen falta más de tres pegues pa una vía de 6c, anque rondes el grau a vista y sobretou cuando hai dalgún alloñe pelín peligrosu volando escontra un árbol.

Nel 6c... apretando con munchu curiáu de nun volar

Dexé la vía pa otru día... a saber cuando vuelvo... y tiramos con ganes d'aprovechar lo que restábanos de tiempu, enantes de qu'una tormenta viniese a echanos, a un V+ y un 6a+ que nin pudimos golelos... porque nun yeramos a pescanciar per onde diben les víes y sólo veíemos chapes ferruñentes onde cristo perdió l'alpargata.

Con pocu más, que tira tú, tira yo, mira per ehí, mira entrando dende nun se onde... quitáronsenos les ganes de facer na y colamos d'ellí cola ñubona enriba y la truena restallando soles nueses cabeces, lo que llevó qu'al cuartu d'hora de dir baxando, entamara a esbastiar pillando una moyadura de les d'alcordase pa tola vida.

Kíla descansando dempués de nun parar de correr pela Corona

Pa cuando aportamos al coche como dos pitinos parara de llover y al menos pudimos secanos y cambiar de ropa colo que teníemos de casualidá pel coche. La verdá que pica volver y probar les víes que taben sanes (camiento qu'unos 6bs veíense bien equipaos) pero pente la patiada y pelín desilusión por tar víes de grau cenciellu pocu encomendables... costará volver.

Al menos... Kíla pasólo teta corriendo d'un llau a otru ya que'l sitiu ye guapu enforma pa tar con un día con solín... pero claro... fai falta un pocu de motivación pa xubir hasta ellí arriba.

-----------------------------------------------------------------------------------

No hay comentarios:

Publicar un comentario