lunes, 23 de abril de 2012

La Peral (Somiedu) - Picu Moscosu

2 d'Abril de 2012

Track: La Peral (Somiedu) - Picu Moscosu



Tando bien cerquino los díes de selmana santa, tolos años suelo garrar unos díes más enantes pa que faígaseme mediu curiosu'l tiempu ensín trabayar. Aparte, como siempre, tamién aprovecho pa dir dalgún día de monte.

Poro, llunes de vacas y Fernan, Bea y Josean, tienen preparáu unos cuantos díes per Asturies pa conocer la fastera suroccidental, per conceyos tan guapos como Somiedu, Ibias, Degaña, Los Ozcos, etc...

Dende Asturies, tamién ta de vacas Pepín y los demás siguen recuperándose de lesiones, así que saldremos los dos solos de Xixón a una hora prudentegarrando l'autovía "Y" en direición Uviéu pa siguir dempués en direición Grau pola As-63, hasta la salida de Cangas del Narcea. Equí tomaremos la As-15, travesando parte del conceyu de Salas y entraremos nel conceyu de Miranda, onde na so capital, Balmonte vamos parar a desayunar y xuntános colos collacios vascos.


Na Braña La Peral (1330 ms)

Magar d'un almuerzu estupendo como siempre que paramos nel Hotel Cela, vamos siguir ruta pola As-227 hasta l'entamu del conceyu de Somiedu, Aguamestas. Dempués pasaremos pelos pueblos de Xadriz, La Riera, Recueva, Castru y a la fin na capital, La Pola Somiedu, onde siguiremos hacia'l Puertu pasando pelos pueblos de Gúa, Caunéu hasta aportar al nuesu puntu d'entamu de ruta, la braña La Peral.

La ruta que vamos facer ye cortina, poro vamos mudanos de repe sele nel guapu aparcaderu que tien el pueblu y unos minutos enantes de les 11 vamos xubir pela carretera hasta'l propiu pueblu de la Peral, onde tenemos la suerte de ver unes cabanes de teitu perbien conservaes.


Entamamos a patear cola Penouta al frente y la Salgada detrás

Travesaremos el pueblu pa empobinanos, nun sele ascensu, per una pista paralela al barrancu del ríu Trabancu, calteniendo siempre a la nuesa manzorga la mole de la Penouta y la mandrecha, el nuesu oxetivu, el Picu Moscosu.


Avanzamos con facilidá pela pista de formigón

El día ta preciosu, cola temperatura perfeuta pa caleyar y el sol caleciendo lo xusto pero ensín molestar, anque sabemos que pola tarde vien el frente qu'espérase fadie tola selmana d'entamu a final. Asína que sin priesa pero sin pausa, avanzamos pela pista, hasta dempués d'unes envueltes nes qu'aportamos a las Machadas, que como'l so nome indica son unos verdes mayaos, nos qu'escaecemos el formigón a la fín.


A la fín escacecemos el formigón y metémonos en guapos mayaos

Ye un placer poder pisar la yerba y con ello paez qu'avivamos el pasu p'ascender otru puquiñín más, hasta las Col.lás, onde magar d'echar un vistazu a delles cotes de Somiedu, decidimos xubir hacia la cresta del Moscosu, pa tener mayores vistes del conceyu de Somiedu.


Cola vista hacia les cotes de Somiedu entama la xubida

Tamos entamando l'ascensión al Moscosu y de camín vamos alcontrándonos dalgún restu de ñeve que da prestura al caleyar. Vamos facer la xubida con tranquilidá, ya que sabemos que una pala enorme hasta la cume, poro lo meyor, la calma.  

Tamién, que meyor que dase la vuelta de xemes en cuando y escrutar una posible circular a la Penouta o facer alcordanza d'ascensiones tan prestosas como la del Cornón, na que dimos preste tamién al Picu L.lausecu y detrás d'ésti'l Cogol.lu Cebol.léu, nuna ruta que nun escaeceré na mio vida.


Averámonos hacia la vertiente norte d'esti Moscosu

 Xustu nesa direición, vemos como ta tornándose feu'l día, por mor de les ñubes d'evolución que van echándose enriba nuesa, poro meyor mirar pa la Xerra'l Rebezu y la Pena Salgada al otru llau del puertu y entainar nun vaya ser que vayámonos a moyar.

Na parte final de la pala, vamos arrodiar una pequeña viesca d'escobones y con ello, algamaremos garrar la cresta del Moscosu y de pasu molestar a un rebañu de rebezos enteru, que baxaron polas Fanas del Fuexu, como si vieren al degorriu.


Poquín pocu la pala va terminándose y agüeyamos el cumal

Ensín más que dar un pasu tres d'otru vamos aportar al cumal del Picu Moscosu, magar de pocu más d'una hora y 45 minutos d'ascensión qu'anque lloñe de ser cansada, nun da munchu respiru ya que ye siempre'l mesmu xeitu d'inclinación en tola pala.


Cume del Picu Moscosu (1995 ms)

A les 12 y media de la mañana, tamos pisando los 1995 ms d'altor del Moscosu y tira un airín frescu, que paez traer les ñubes más ceo de lo que nos prestaría. Aún así, taremos unos venti minutinos abeyando alredor del vértice acolumbrando l'horizonte y picando daqué, anque non muncho que teníemos na tiesta baxar a xintar un menú en dalgún llau.


Pal oriente aún ta'l día preciosu

Magar del chocolate y demás, vamos baxar del Moscosu col envís de crestiar un pelín hasta'l Páramu onde tendríemos la posibilidá de ver la l.laguna de L.lamazo y llueu baxar pol Llanu per bon senderu hasta Las Col.lás, pa tornar a la bona pista de baxada qu'usáremos pa xubir.


Pero pol occidente vien tol frente ñubosu


Como siempre, nun ye lo mesmu les intenciones que tienes y les del tiempu, poro, enantes del Altu La Cogol.la, entamó a orbayar y nun tuviemos otra cosa que facer qu'acortar la ruta baxando al L.lanu directamente al alcuentru del senderu enantes comentáu.


Acortamos la baxada hacia la pista qu'amenaza lluvia

La verdá ye qu'hasta les semeyes dan amuesa de lo raro que taba poniéndose, ya que pa un llau taba'l día dafechu abiertu y pa otru zarráu y lo pior de tou, ye que namái una ñube foi la que tuvo echándonos augua enriba, jeje.


Guapa semeya primaveral

Nel L.lanu pasaremos per unos guapos praos nes que la primavera apaez como la gran protagonista y casi ensín dános cuenta, vamos aportar a Las Col.lás, onde tornaremos a pisar esa pista, que primeru per tierra y llueu nes envueltes de Las Machadas, pasará a ser de formigón.


Algamamos la pista en Las Col.lás

Si ya de la que tábemos xubiendo dímonos cuenta de la cantidá d'augua que percorría los praos d'esti valle de Trabancu a la baxada cola poca lluvia que tába cayendo, ya los regueros que cruciaben la pista yeren muncho más abundantes qu'a la xubida.


Siguimos baxando baxo la lluvia pelas Machadas hacia la Peral

Tamién lo profundu del barrancu que fizo'l ríu Trabancu da bona amuesa de lo fértil d'esti valle y ye que como pudimos acolumbrar el desxelu que baxa pa esti valle, bien dende'l circu a los pies del propiu Cornón y encálzase al traviés de las Vegas del Cornón pasando pente'l Picu L.lausecu y la Pena Blanca y Penouta pa garrar finalmente tol valle caleyáu por nós, abaxo, con bona fuercia.


Camudando'l Camín en Somiedu

Cuando aportamos al coche pasaes les dos de la tarde, llovía ya con fuercia, poro camudámonos de ropa lo más aína posible, pa xubir al puertu onde'l Coronel, taba esperándonos con un bon menú del día nel qu'unos esfrutaron d'un pote asturianu con bon xeitu y yo al menos fui más comedíu con una ensaladina, jeje.

En resumen, ruta cortina, pero que tanto Fernan como yo, con un bon día y ganes de caleyar vimos la posibilidá de xunir cola propia Penouta. Al final, caleyamos 10,15 kms en 3 hores y media superando un desnivel de 660 ms.

Esta corta rutina valiónos pa conocer el: Picu Moscosu (1995 ms) vértice xeodésicu de SomieduVer progresos en: Retos montañeros

6 comentarios:

  1. Hola Berto, guapa cumbre y sencilla, ideal pa terminar con un buen menú como cuentas. Lástima de la lluvia, pero ya ves, esti mes de Abril, se pasó enteru lloviendo.
    De todas formas nonos viene mal la lluvia.
    Un saludo amigo

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Nun vino mal, non? Pero ya hai ganes de salir a facer coses importantes y pel momentu, tamos con riesgos fuertes d'avalanches y sin parar de llover un día, jeje

      Que pare un pocu ya!!! O que lu tome con más calma, dalgún finde sueltu bon tiempu taría bien, jeje

      Un saludu

      Eliminar
  2. Saludos Berto,no echasteis mal la mañana,lastima de esa lluvia final,pero es lo que hay,no siempre nos va a salir todo perfecto,aunque bien es verdad que hasta que os cogio el agua tuvisteis una buena mañana por una ruta bien interesante.

    Un abrazu y hasta pronto

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Son d'esos montes, qu'enantes o dempués va tocar facelos, así que meyor si llueu pégueste una bona fartura, jeje

      Un abrazu

      Eliminar
  3. Para hacer hambre y ver la vuelta a la Penouta por lo menos ya sirvió.
    Creo que no ha dejado de llover ningún día desde entonces.!!!!!
    Un abrazu.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. N'Asturies lleva esáctamente 22 díes lloviendo, creo que paró'l domingu de selmana santa, jeje.

      Dende'l día del Moscosu, ensín parar... baxen los ríos estos díes que meten mieu... y p'arriba nivel 4 d'argayos nivales en Picos... pero agora mesmu anda la llínea de ñeve solos 1500 ms.

      Mayu va ser mui divertíu si'l tiempu déxanos un pocu vivir, jeje

      Eliminar