miércoles, 21 de septiembre de 2011

Refuxu de Góriz (Sobrarbe) - Mont Perdito - Celindro Marmorés

5 de Setiembre de 2011

Track: Refuxu de Góriz - Mont Perdito - Celindro Marmorés



Son les 8 menos dalgo de la mañana, cuando tamos a puntu de partir na que sería la primer ruta seria de montaña. Per delantre tenemos el míticu Mont Perdito y el Celindro Marmorés. Pa ello, nun tenemos en mente, facer la ruta normal al Perdito, sinon que preferímos xubir per una vía, menos masificada y que diba aportanos otru tresmil de camín al cumal, Las Escaleretas.

La nueche, foi más menos lo esperáu, un colchón nel que casi nun entres, da pa lo que da... molestar a los d'al llau a cada movimientu y hasta molestáse a ún mesmu, por nun ser a durmir. Aún así, fuimos a descansar dalgo ya que los tapones recién mercaos en farmacia foron canela fina y nun oyí los ronquíos xabaces de dalgún ñu pirenáicu.


Preparaos, llistos,... YA!!

Como'l desayunu foi abondo más agradable que la nueche, garramos puxu, y salimos en llama siguiendo'l track del gps que teníemos, pero tamién albidrando'l camín entre los milenta senderos que parten de Góriz. Hai que dicir que los primeros venti minutinos de caleyar, son pelín caóticos, por mor d'esti xaréu de senderos que superen un resalte del tarrén aupándose a una terraza superior onde s'axunten so los 2371 ms d'altor. Un exemplu claru, ye que xubimos per un senderu, baxamos per otru y el track diba per otru distintu... jeje.

Aún así, nun ye mayor problema, y cuando vemos que tamos bien empobinaos, compartimos durante un ratín camín, con dellos montañeros que diben al Perdito, pero pola vía normal, ya que nós, a un altor de 2500 ms, vamos alcontrar a la nuesa mandrecha una canal-pedreru, que con un esfuerzu curiosu, déxanos enriba d'un hombru onde paez qu'entamen les fostilidaes cola Vía de las Escaleretas.


Canal de xubida al primer hombru de la punta Escaleretas

Ensín más, tenemos que salir d'esti hombru con una trepada hacia la esquierda, y d'ella tendremos un tramu pergrande de pedreru que siguiendo los h.itos dirán llevándonos a una especie de colláu dende'l que tenemos a la mandrecha una bona vista del Ibón d'Arrablo y enriba d'esti'l Pico Anyisclo, que forma con el Perdito y Celindro, les Tres Serols.


A la gueta de l'arista noroeste de la Punta Escaleretas y Mont Perdito enriba

Nós pasamos de leyendes, y tenemos enfrente nuesa otru resalte, otra "escalereta", que tenemos que superar. Nesti casu, ye'l nuesu primer tresmil d'esti añu, y tirámonos a superalo pola manzorga aupándonos a l'arista que vien del noroeste, teniendo un pequeñu trepe y un final bien aéreu so la Ciudá de Piedra (ruta normal al Perdito), pa llueu facer un relaxáu paséu hasta'l cumal de 3021 ms de la Punta Escaleretas.


Na Punta Escaleretas (3021 ms) col Celindro Marmorés detrás

Una horina y 50 minutos llevamos lluchando escontra la roca suelta, cuando tenemos per delantre tan solo 300 ms de desnivel hasta'l gran oxetivu del día, Mont Perdito. Ta siendo, una ruta perentretenía, pero'l sol a pesar de rellumar faciéndonos poner les gafes, nun calece res, y un vientu que traspasa, ta faciéndonos pasar fríu abondo.

Desdexando esto, siguimos alantre, y ya vemos les dos caberes escaleres, que nos queden por superar y como podéis ver nes semeyes, tienen una pinta prestosísima dende baxo, y mui guapes de trepar cuando tas metíu nos canalizos polos que-y damos preste.



Los dos resaltes coles sos trepaes na vía de las Escaleretas al Perdito

La verdá ye que tanto la primer escalera como la segunda, nun tien mayor dificultá que buscar los bonos agarres qu'hai y dir xubiendo con confianza poquín a pocu, anque la frialdá de la roca nes manes, faise un pelín repunante nel intre. Y ye que vemos nestos canalizos dalgún filu de xelu que dende cuantayá tará presente, ya que la so disposición ye de solombra continua.


Pedreru final al Perdito col Vall d'Ordesa al fondu

Magar de superar estos resaltes y a una cota de más de 3200 ms, tan solo tendremos per delantre un paséin de unos 150 ms d'altor, enmediu d'un pedreru xigante y qu'ensín dificultá pondrános na cota de 3343 ms del Mont Perdito n'aragonés, Monte Perdido en castellán y Mont Perdu en francés, pero pal casu pataques.


Glaciar del Vignemale, Ibón de Marmorés y glaciar del Perdito

Ye Perdíu n'asturianu, porque paez ser que dende Francia nun hai res que lu acolumbre, debíu a les cotes de más de 3200 ms que tien delantre nel circu de Gavarnía. A nós, por mui perdíu que tuviese, fuimos a alcontralu y nun solo nós, ya qu'había más xente na cume que na cai Corrida de Xixón, jeje.

Pues na, fechu y lo bien fechu bien paez. Tardamos casi tres hores en dar preste a esti masificáu cumal, pero ficísmoslo de la mayor forma posible, solos. Nun hai pallabres pa definir, como pues tar más contentu pol percorríu qu'escoyiste que pola propia cume.


Nel cumal del míticu Mont Perdito (3343 ms)

Pueu dicir, que solo col ascensu pela vía de las Escaleretas, podíamos algamar esti monte como bien merez y con ello esfrutamos d'una soledá ficticia, pero d'una soledá merecía por nun dir como'l rebañu oveyes que sigue al pastor, nesti casu un camín más que trilláu.

Esa soledá, sacante delles pallabres con otros montañeros, fuimos a alcontrala tamién al meténos nun vivac, onde pasamos unos 45 minutos, nos qu'alternamos el sacar semeyes en toles direiciones col xintar daqué pa recuperános del esfuerzu.


Baxada del Perdito hacia'l Celindro y Mont Perdito cola nomada "escupidera"

Nin siquiera nel vivac, quitámonos esa sensación de friu, y decidimos siguir col siguiente oxetivu del día, el Celindro Marmorés, al cual llevábemos acolumbrando hacia'l norte en casi tola nuesa ruta al Perdito. Pa ello, garramos el camín davezu de xubida al Perdito, y baxamos per una canal que nun ye más qu'un pedreru xigante, pel que retuércense d'esfuerzu decenes de montañeros no qu'antóxasenos una xubida fea y dura nel branu.

La primer parte más tendía, va baxándose n'envueltes, demientres echámos-y un vistazu a la mandrecha al Dido del Perdito, pal que paez ser que fai falta esguilar, poro quedará pa otra visita a esti macizu de Les Tres Serols. Llueu garraremos la nomada "escupidera", que nun ye otra cosa qu'una arista non demasiáu afilada, pero que suponemos que n'iviernu y con xelu, pue requerir un bon manexu de crampones y piolé, porque sinon nun se desplica tantes muertes nesti pasu.


El Ibón Cheláu na ascensión al hombru del Celindro Marmorés

Otra cosa, ye qu'en 30 años 60 muertes, será tamién pola cantidá de xente que lu intenta ensín tar preparaos. Dexando esto de llau, baxamos como digo casi corriendo, hasta'l guapu Ibón Cheláu, onde hai delles persones tomando'l sol al abrigu del vientu. Vientu, qu'en parte de la baxada fízonos poner tola ropa que llevábemos na mochila, porque xelaba dafechu.

4 hores y media, faínos tar a puntu d'entamar la xubida al Celindro Marmorés, y dende l'ibón, vemos que ye un pedreru, que va asomase a un hombru, entre'l Pitón SW del Celindro y l'aniciu d'una llarga arista hasta'l Celindro.



Trepada d'ascesnu al Celindro y pedreru hacia'l cumal

Metémonos nello, y non sin esfuerzu y sudor (meyor que friu), aportamos a esi hombru, onde con mediu minutu de trepada, xubimos al Pitón SW (3179 ms), tachando otru tresmil, y baxamos pa dexar les mochiles nel hombru, col envís de facer una trepada d'aniciu, que va déxanos n'arista del Celindro.

Enantes taremos un ratín falando con dos montañeros, a los que vemos rapelar d'esa trepada y qu'indíquenmos que sinun se ta de trepar que pue tener dificultá. La verdá ye que velos rapelar dexónos pelín intranquilos, pero nun teníemos referencies de tala dificultá, pa xubir o baxar tal canalizu.


Nel Celindro Marmorés (3316 ms)

Así que despedímonos d'ellos, que ya baxaben, y tirámonos p'arriba con un primer trepe más durín, pero'l restu del canalizu, y posterior cresta, nun tien absolútamente nenguna dificultá, sacante un pasín aéreu na metá del crestéu, que pue xubise más pol centru ensín tiráse al aire.

Nel intre de facer cumal, ta cubriéndonos les ñubes baxeres, y nun vemos res, poro nun mos matamos coles semeyes y dexamos los 3316 ms, dempués d'un abrazucu, y de dános cuenta de que ye la una y cuartu, y vamos teniendo dalgo de fame, asína como un dolorín de tiesta por mor de l'altor.


Pasín aéreu de descensu y canalizu final de destrepe

Decidimos baxar, y facemos tola cresta de nuevu alcontrándonos con dos montañeros checos que tamién xuben ensín material, y nel pasu aéreu del mediu, Pangua tírase pol centru, y yo si que destrepo pela parte con ambiente, dando la posibilidá de sacar una semeya so la fastera de Marmorés a lo baxo.

Con pocu más, allugámonos de nuevu, delantre del destrepe del canalizu, y facémoslo de culu hasta que tenemos unos 5 metros sobre'l suelu, nos que tenemos que dános la vuelta, pa guetar agarres, que los hai y bonos, baxando a les mochiles, onde meterémonos el bocata, que dempués de 6 hores de ruta, ye merecíu.


Dalgún pasín "aseguráu" na baxada a Góriz

Dempués del picotéu, tiramos canal abaxo de nuevu hasta'l Ibón Cheláu, y ellí emponinarémonos al traviés de varios senderos h.itaos, que nos van facer escalón tres escalón, superar dellos resaltes del circu de Góriz, dalgunos aseguraos como non, hasta aportar a la Ciudá de Piedra, onde'l caos de h.itos ye mayor si cabe.

La Ciudá de Piedra, ye una esplanada onde hai peñes de grandísimu tamañu, cayíes dende'l Perdito, y per onde paez cenciellu, tomar un camín distintu cada vegada que se pase ya que ye un auténticu llaberintu.

D'equí palantre, garraremos un senderu que nos fadrá pasar per delantre de la canal onde 7 hores y cuartu antes, entamábamos l'ascensión a la Punta Escaleretas y d'ehí al Perdito, y que nesti casu diba decinos que ya nun tábemos mui lloñe del refuxu, anque finalmente costónos trabayu alcontrar, ya que tirámonos pola sienda que más vuelta tenía hacia'l refuxu.

Como nun hai mal que por bien nun venga, alcontrámos nesi camín una piscinuca natural onde poder llavános y refrescános d'esta ruta na que dimos preste a 4 tresmiles, en 7 hores y 50 minutos, percorriendo 11,5 kms y superando un desnivel acumuláu de 1615 ms.

Namái, quedábanos pasar el restu la tarde tiraos nel refuxu y esperar con unes cervecines a que tocáse la hora de la cena y dempués la hora del enfacinamientu en llitera hasta'l prósimu día montañeru...


Camudando'l Camín nel refuxu de Góriz

Nesta ruta ficimos 4 tresmiles de Pireneus: Punta Escaleretas (3021 ms), Mont Perdito (3343 ms), Pitón SW del Celindro (3179 ms) y Celindro Marmorés (3316 ms)Ver progresos en: Retos montañeros

3 comentarios:

  1. Esas fotos quedan espectaculares, parecen pasos de gran dificultad.
    A ver que tal la siguiente etapa.

    Un abrazo.

    ResponderEliminar
  2. Berto Xuan, guapa ruta que tengo elgusto de conocer. Hice dos veces el Perdido, una de ellas con el Cilindro también y los recuerdos son fantásticos. Y ahora tu me los sacas otra vez, gracias por ello.
    Las fotos buenas también.
    Un saludo

    ResponderEliminar
  3. Fernan, de gran dificultá non. Son normalinos, y la verdá, si nun llega a ser por eses trepaes pola vía de las Escaleretas, xubir en branu al Perdito, pola vía normal, tien que ser de los más penosu. Menudu pedreru y encima en caravana... pa su p... madre.

    Gracies pol comentariu Monchu... taba claru que conocíes Perineus, sinun pares, jaja

    Un abrazu

    ResponderEliminar