lunes, 25 de octubre de 2010

Refuxu de Biadós (RIbagorza) - Bachimala - Benás (Ribagorza)

15 de Setiembre de 2010

Track: Refuxu de Biadós - Bachimala - Benás (Uesca)


Caberu día de montaña nel Perinéu oscense, recién desayunaos casi da pena dexar esti maravillosu refuxu, pero teníemos una gran ruta por facer, asína que Fernan y yo, ponémonos en marcha a les 8 menos cuartu de la mañana. Ibán y Paco, con dalgo menos de fuelle, salen un pelín más tarde ya qu'ellos van facer la travesía dende Biadós a Benás, pol puertu del Chistáu, mientres que nós, vamos empatá-y un par de montes más a la xera, xubiendo'l Gran Bachimala y so cresta hacia la Punta del Sabre.


En Biadós, preparaos pa salir

Asína pues, partimos a bon ritmu xubiendo per una viesca paralela al barrancu de Loriele, dexando poquín a pocu'l refuxu bien abaxo nuesa. Magar de salir a a zona más abierta, les vistes de los picos fechos los dos díes anteriores acompangaranos durante tola ascensión.


Ganando altor al valle, coles vistes d'ayeri

Nestos momentos ya vamos caleyando per praos bien pindios, que dirán faciendo trabayar de más a les pates na so parte posterior, y qu'amosaranmos que tola ascensión va ser llarga y de resistencia, cosa que tamién nos dexa a les clares, lo lloñe que veíase l'oxetivu a dar preste, el Gran Bachimala.


El Gran Bachimala al fondu, y una collacia valiente

Nesti caminar hacia la señal de Biadós, dame por pensar no alpino d'esta ruta si tuviera con bona cantidá de ñeve y lo prestosa que sería así, anque cuando quiero dame cuenta y non, ya tamos nel colláu nomáu señal de Biadós (1 h 45'), y entama otra parte mui distinta de l'ascensión, como ye bordiar pola so manzorga, tol murallón que ye esti picu, travesando pedreros y más pedreros, hasta metenos na arista que con un crestéu cenciellu dexaranos nel cumal del Gran Bachimala (3178 ms).


Interminable pedreru y Fernan na cresta al fin

La verdá ye que nun tien muncha dificultá la xubida, sacante'l desnivel y la resistencia como ya dixe, y ye que'l tarrén va faciéndose más pindiu a cada tramu que vamos dexando atrás, hasta dar cola cresta final, onde alcontrámonos a un montañeru d'avanzada edá, el cuál aparte de dexanos ablucaos col so estáu de forma, diónos dellos detalles de la cresta que díbemos facer a continuación.


Nel cumal del Gran Bachimala y Monte Perdido

Por tercer día consecutivu'l tiempu nun podía ser meyor, poro tuvimos un bon ratín xintando dalgo y mirando pal horizonte en cada direición de la rosa de los vientos. Tamién intentamos ver a nuesos collacios xubiendo al puertu de Chistáu, pero nun hubo forma, asína que pusímonos la mochila otra vegada, dempués de les semeyes de turnu, y con 3 hores y media enriba, ponémonos a crestiar en direición a la Punta del Sabre.


Na cresta a la Punta de Sabre

Otra vegada que m'alcuentro nuna cresta en Pireneus, y ye aérea, y con una roca descarnada, qu'anque sin grandes pasos difíciles, faete dir atentu a cada pie que pones. Aún así, tengo la sensación que cuando entamé cola montaña, tenía-y más respetu a los aéreos pero como too nesta vida, camiento que pue entrenáse y avezar la mente y cuerpu a ello, algamando unos resultaos más que satisfactorios.


Na Punta del Sabre (3134 ms) cola Tuca Llardana detrás

Satisfación que siente ún, al tar n'otru tres mil más de Pireneus, pero tamién esmolecimientu, al ver la interminable baxada que teníemos que llevar alantre, ya que dende la nuesa posición acolumbrábemos a les clares: la Pleta d'Añes Cruces, entamu de la xubida hacia'l Puertu de Chistáu. Y ye que la ruta nun yera solo, estes dos "tuques", sinon que teníemos que xubir a un pasu de más de 2500 ms dempués de baxar más de 1000 ms pa garrar el senderu que lu fadría posible.

Otra torga yera la baxada natural,que nos dexaría pola continuación de la cresta na señal de Biadós, poro tábemos retrasándonos más aún. Solución?? Tiranos abaxo a güevu, como amuesa la semeya anterior. Agora fríamente, nun sabría dicir, si dalguien más tuvo la ocurrencia de baxar hacia la pleta per esta vía, ya qu'en mui pocos momentos vimos rastru de tar pisáu nengún tramu.


¿Abriendo baxada de la punta del Sabre?

Que decir d'esta baxada? Pues que llevónos nin más nin menos qu'una hora y cuartu da-y preste, pasando quiciás los piores momentos de tolos díes per estes montañes pirenáiques, y ye que foi una baxada dura, incómoda, con zones de yerba, que dificultaba saber onde pisábemos, cola posibilidá de torcedures, etc... Son estos momentos onde suelo dexar de falar, y enciérrome nuna mala hostia interior, que llévame a pensar en odiar a la montaña, a mi afición por ella, y a un montón d'entrugues más,...

Menos mal, que siempre ta Fernan ehí, pa dir delantre mía, poniendo ritmu ya intentando que mi mente, dexe esos pensamientos escuros y recupere mi estáu d'ánimu allegre y positivu. Pue dar fe d'ello, porque namái que llegamos a la pleta, creo que ficimos una ascensión a Chistáu de llibru a un ritmu brutal, recoyendo "calabres españoles", a cada pasu que dábemos. La esplicación a esto, ye que tuvimos que dir adelantando a soldaditos que taben de maniobres pela zona, hasta qu'aportamos al propiu puertu de Chistáu (2578 ms), onde ya tocaba parar a zampar el bocata y descansar ya que les 7 hores de ruta taben a puntu de cumplise.


Fernan nel Puertu de Chistáu

Nun mos demoramos demasiáu na xinta, ya que nun dexábemos de pensar, que Paco ya Ibán, tuvieran que tar munchu tiempu esperándonos en Benás, así que bocata, chocolate y les poques sobres que quedáben na mochila esapaecieron, y baxamos esnalando pel senderu del GR 11 que pegáu al riu Estós, pondríanos dempués d'una hora nel propiu refuxu d'Estós, onde compartimos unos frutos secos, colos collacios madrilanos qu'al igual que los malagueños coincidieron con nós nos refuxos tolos díes.


Sorpresa nel parking, onde tan los collacios??

La baxada del refuxu al aparcaderu de Benás onde teníemos la furgoneta, carez d'interés, sacante los cabreos de Fernan, nun intentu por contactar con Paco ya Ibán, lo cual foi completamente ermu. Nun se si comentar muncho la xugada, porque nesti momentu tornáronse los roles, y tuve yo que tranquilizar a Fernan, al ver que nun taben na furgoneta, y que nun teníemos llaves pa cambianos nin pa nada.

Al final too solucionóse perfeutamente sin llegar la sangre al ríu, dempués de facer más kms de los esperaos, a la gueta de los nuesos collacios, jeje. Así que, ensín contar esto la ruta finalmente foi de 10 hores, nos que percorrimos 27 kms, superando 2400 ms de desnivel acumuláu positivu y 2830 ms de baxada, convirtiéndose nuna ruta mui dura en términos de resistencia.


Camudando'l Camín despídese de Pireneus 2009 - 2010

Nesta ruta ficimos otros dos 3 miles de Pireneus: Gran Bachimala (3178 ms) y Punta del Sabre (3134 ms)Ver progresos en: Retos montañeros

1 comentario: